راهکارهای فعال نگه داشتن ذهن سالمندان

دوران سالمندی، دوره‌ای از زندگی است که با تغییرات جسمی و شناختی همراه است. با این حال، این تغییرات به معنای پایان زندگی فعال و پربار نیست. با برنامه‌ریزی مناسب و اتخاذ سبک زندگی سالم، می‌توان از توانایی‌های ذهنی خود در این دوره نیز حداکثر بهره را برد. این مقاله توسط شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار سالمند کرج، تهیه شده است و در آن به بررسی راهکارهایی برای فعال نگه داشتن ذهن سالمندان پرداخته شده است، لطفا تا انتها همراه ما باشید.

بنر مقاله راهکارهای فعال نگه داشتن ذهن سالمندان

اهمیت سلامت مغز در سالمندی

مغز، فرمانده اصلی بدن است و سلامت آن نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی سالمندان دارد. حفظ سلامت مغز در سالمندی به افراد کمک می‌کند تا بتوانند به طور مستقل زندگی کنند، روابط اجتماعی خود را حفظ کنند و از زندگی لذت ببرند. در این راستا یکی از مهم ترین مسائل شناخت نیاز های اساسی سالمندان است، شناخت کامل و کافی از این موضوع باعث تلاش برای حفظ سلامت ذهن و مغز بیشتر خواهد شد.

…:::: مقاله پیشنهادی : چگونه سالمندان را بخندانیم؟ :::…

7 راه آسان برای حفظ سلامت ذهن در دوران پیری

  • حفظ سلامت جسمانی

برای مراقبت از ذهن خود، ابتدا باید از بدن خود به خوبی مراقبت کنید. کنترل شرایط سلامت مزمن مانند فشار خون سالمندان (فشار خون بالا)، کلسترول بالا و دیابت در سالمندان ضروری است.

اگر از آنها رنج می برید، در مورد اهداف کنترل بهینه این شرایط مختلف سلامتی با پزشک مراقبت های اولیه خود مشورت کنید. برای تشخیص زودهنگام این شرایط، غربالگری های بهداشتی منظم را در نظر بگیرید. پیشنهاد میکنیم مقاله «« لیست ورزش ها و فعالیت های بدنی برای سالمندان »» را که قبلا منتشر کردیم را حتما مطالعه کنید.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید

دوری از قندهای اضافه شده و پرهیز از نمک در رژیم غذایی ممکن است باعث کاهش یا جلوگیری از بدتر شدن کلسترول بالا و دیابت شود. این به نوبه خود ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را به عنوان عواقب سکته کاهش دهد. مصرف غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3، میوه ها و سبزیجات نیز ممکن است از تشکیل زودهنگام زوال عقل در سالمندان جلوگیری کند و همچنین برای سلامت قلب و عروق مفید است. برای داشتن رژیم غذایی سالم پیشنهاد میکتم مطلب «« لیست غذا برای سالمندان »» را که قبلا منتشر کردیم را مطالعه کنید.

  • فعالیت بدنی خود را حفظ کنید

داشتن یک برنامه ورزشی منظم سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد این کی از مزیت های فعالیت بدنی سالمندان است. این به کاهش سطح کلسترول و حفظ کنترل بهینه فشار خون کمک می کند. هیئت ارتقای سلامت (HPB) 150 دقیقه ورزش در هفته را توصیه می کند که به نوبه خود می تواند مزایای سلامتی قابل توجهی را برای فرد به همراه داشته باشد.

  • سیگار را ترک کنید (اگر نکرده اید)

سیگار کشیدن احتمال سکته مغزی را افزایش می دهد و ممکن است منجر به نوعی زوال عقل به نام زوال عقل عروقی شود. همچنین ارتباطی بین سیگار کشیدن و زوال عقل نوع بیماری آلزایمر وجود دارد. سیگار یک عامل خطر قابل تغییر است و ترک سیگار خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد.

  • به ارتباط خود ادامه دهید

شرکت در فعالیت های اجتماعی ممکن است رفاه کلی را بهبود بخشد و فرد را با دنیای اطراف ما درگیر نگه می دارد. تعامل اجتماعی ممکن است شروع زوال عقل را به تاخیر بیندازد. پیوستن به فعالیت‌هایی را که توسط مراکز فعالیت ارشد/مراکز اجتماعی محلی شما برگزار می‌شود، در نظر بگیرید تا با جامعه در ارتباط باشید!

…::: مطلب پیشنهادی: نقش پرستاران در زندگی سالمندان چیست؟ :::…

  • ذهن خود را فعال نگه دارید

با شرکت در فعالیت های محرک مانند بازی ها، پازل ها و سرگرمی ها، مغز را به طور منظم “ورزش” کنید. یادگیری یک مهارت جدید همچنین می تواند ذهن را تحریک کند و یادگیری مادام العمر ممکن است شروع زوال عقل را به تاخیر بیندازد. سایر فعالیت هایی که به بهبود حافظه به طور طبیعی کمک می کنند را در این مقاله در اینجا بررسی کنید. پیشنهاد میکنم مطلب «« بهترین ایده های سرگرمی برای سالمندان »» را که قبلا منتشر کردیم را مطالعه کنید.

  • کاهش شنوایی را اصلاح کنید

مشکلات شنوایی در سالمندان اغلب کمتر تشخیص داده می شود و درمان نمی شود. این می تواند منجر به اثرات بلندمدت سلامتی شود که شامل افزایش خطر افسردگی و سقوط می شود. مطالعات ارتباط بین کاهش شنوایی و اختلال حافظه را نشان دادند. کم شنوایی نیز ممکن است کیفیت زندگی فرد را کاهش دهد، به خصوص در سال های بعد. اگر متوجه شدید که خود یا عزیزانتان در شنوایی مشکل دارند، زود به دنبال کمک باشید.

در زمان کاهش سلامت شناختی سالمندان به چه نکاتی توجه کنیم؟

اینها برخی از علائم و نشانه هایی هستند که باید به آنها توجه کنید و ممکن است در ایجاد زوال عقل نگران کننده باشند. اگر شما یا مراقبتان متوجه این تغییرات در عزیزان مسن خود شدید، با پزشک خود صحبت کنید:

  1. فراموشکارتر از حد معمول، به خصوص در مورد رویدادهای اخیر.
  2. داشتن مشکلاتی در انجام کارهای پیچیده مانند پخت و پز، برداشت پول، شارژ کردن کارت پیوند EZ.
  3. در انجام فعالیت های روزانه یا کارهای آشنا به طور مستقل به دلیل فراموشی مشکل دارند.
  4. تجربه مشکلات کلمه یابی
  5. پرسیدن سوالات تکراری
  6. نمایش تغییرات در رفتار (مانند گوشه گیری اجتماعی، تغییر در شخصیت و خلق و خوی.
  7. در تشخیص زمان مشکل دارند.
  8. مشکل در تشخیص افراد یا مکان های آشنا.

…::: مطلب پیشنهادی: راهکارهای ارتباط موثر با سالمندان چیست؟ :::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در فردیس، پرستار بیمار در کرج و استخدام پرستار کودک کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *