غذاهای ناسالم برای سالمندان

تغذیه در دوران سالمندی بسیار حائز اهمیت است، لذا در این مقاله بطور کامل در مورد غذاهای ناسالم برای سالمندان صحبت شده است. با خواندن این مقاله اطلاعات خوب و مفیدی به دست خواهید آورد، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

این مقاله توسط شرکت پرستاری در کرج، متخصص پرستار سالمند در کرج تهیه شده است.

غذاهای ناسالم برای سالمندان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

غذا نقش اساسی در زندگی همه ما دارد. غذا خوردن هم راهی برای حفظ خودمان است و هم بخشی مهم از فرهنگ ما. مردم اغلب رویدادهای مهم زندگی را با یک جشن بزرگ جشن می گیرند – از کیک عروسی گرفته تا کیک تولد، جشن های زیبای تعطیلات با خانواده تا ناهارهای معمولی با دوستان. چه کسی منتظر یک غذای عالی نیست؟

اما با افزایش سن، عادات غذایی شما ممکن است تغییر کند. شاید پس از ابتلا به آلرژی یا شرایط دیگر به رژیم غذایی خاصی محدود شده باشید. و با گذشت زمان تغییرات زندگی ممکن است خرید و تهیه وعده های غذایی منظم یکی از چالش های سالمندان است. اما یک چیز وجود دارد که هرگز تغییر نخواهد کرد: اهمیت تغذیه سالم. ممکن است از قبل غذاهایی را که باید در یک رژیم غذایی سالم بگنجانید بدانید، اما آیا می دانید از چه چیزهایی باید اجتناب کنید؟

لیست 8 غذای ناسالم برای سالمندان

در اینجا هشت ماده غذایی که باید با افزایش سن آنها را کاهش دهید (یا به طور کامل از خوردن آنها پرهیز کنید) آورده شده است و چرا:

  • تخم مرغ، گوشت و مرغ خام یا نیم پز.

غذاهای نپخته مانند تخم مرغ، گوشت، مرغ و سوشی می توانند باعث مسمومیت غذایی شوند که می تواند باعث سپسیس و شوک عفونی شود. اگرچه هر کسی ممکن است به عفونت و سپسیس مبتلا شود، افراد مسن در معرض خطر بیشتری هستند.

  • گریپ فروت

اگر از داروهای خاصی برای درمان فشار خون بالا، اضطراب یا بی خوابی استفاده می کنید، ممکن است به شما توصیه شده باشد که گریپ فروت نخورید. دلیل آن این است که گریپ فروت و آب گریپ فروت می توانند اثرات برخی داروها را تشدید کنند و به طور بالقوه آنها را خطرناک کنند. اگر روی برچسب داروی شما نوشته شده است که از گریپ فروت اجتناب کنید، مهم است که به این هشدار توجه کنید.

  • غذاهای پر سدیم

نمک زیاد می تواند برای افراد مسن مشکل ساز باشد، به خصوص اگر سابقه فشار خون بالا دارید. اگر غذای شما فاقد عطر و طعم است، سعی کنید به جای پر کردن نمک خوراکی، انواع مختلفی از گیاهان و ادویه ها را اضافه کنید. علاوه بر این، همیشه محتوای سدیم روی برچسب های غذایی را بررسی کنید. به گفته کارشناسان بخش ملی آکادمی علوم، بهداشت و پزشکی، سالمندان بالای 71 سال باید مصرف سدیم خود را به حداکثر 1.2 گرم در روز محدود کنند.

  • کافئین

کافئین نه تنها بسیاری از افراد را از داشتن یک خواب خوب در شب باز می دارد. چون همانطور که می دانید مشکلات خواب در افراد سالمند بسیار جدی است. بلکه ممکن است باعث افزایش اضطراب و ضربان قلب شما سریعتر یا نامنظم شود. اگر بیماری قلبی دارید این می تواند خطرناک باشد. به غیر از قهوه، کافئین در بسیاری از چای ها، برخی نوشابه ها، شکلات و حتی برخی داروها از جمله مسکن های بدون نسخه نیز یافت می شود.

  • نوشابه های گازدار و شیرین.

اگر گرم و تشنه هستید یک کولا سرد ممکن است وسوسه انگیز به نظر برسد، اما نوشابه های گازدار و بسیاری از نوشیدنی های ورزشی حاوی مقدار زیادی قند هستند. یک کولا می تواند حاوی 39 گرم شکر در یک وعده 12 اونسی باشد که معادل تقریباً 10 قاشق چایخوری شکر است! مشکلات دیابت در سالمندان بسیار مهم است مخصوصا اگر پیش دیابت دارید، مصرف منظم این نوع نوشیدنی ها ممکن است قند خون شما را تا تشخیص دیابت افزایش دهد. قند اضافی همچنین منجر به چاقی سالمندان و سایر مشکلات سلامتی می شود.

  • نوشیدنی های “بدون قند”

در نگاه اول، یک نوشیدنی یا محصول غذایی حاوی یک شیرین کننده مصنوعی ممکن است جایگزین خوبی برای محصولات حاوی قند بالا باشد، اما اینطور نیست. تحقیقات نشان داده است که شیرین کننده های مصنوعی به افزایش وزن کمک می کنند و باعث سایر مشکلات سلامتی می شوند. اگرچه ممکن است کالری کمتری داشته باشد، اما ممکن است وسوسه شوید که بیشتر از این محصولات را برای ارضای یک دندان شیرین مصرف کنید.

  • نوشیدنی های الکلی

لذت بردن گهگاهی از یک نوشیدنی الکلی برای بسیاری از افراد بی ضرر است. با این حال، اگر با یک بیماری مزمن مانند دیابت زندگی می کنید یا از انواع خاصی از داروها مانند آنتی هیستامین ها، مسکن ها (مسکن ها) و داروهای فشار خون (فشار خون بالا) استفاده می کنید، باید از مصرف الکل خودداری کنید. پیشنهاد میکنیم مقاله «« پیشگیری از دیابت »» راه که قبلا منتشر کردیم را مطالعه کنید.

  • غذاهای با کالری خالی

غذاهای آسان و سریع، مانند دونات و سیب زمینی سرخ کرده، ممکن است گرسنگی شما را برطرف کند – اما مواد مغذی مورد نیاز شما را تامین نمی کنند. از آنجایی که بسیاری از سالمندان با افزایش سن به طور طبیعی تحرک کمتری پیدا می کنند، حذف کالری اضافی بسیار دشوارتر می شود.

داشتن یک رژیم غذایی سالم همیشه ایده خوبی است، اما با بالا رفتن سن، می تواند حتی مهمتر باشد. با کاهش یا اجتناب از مصرف این غذاها، می توانید احساس بهتری داشته باشید و پزشک خود را نیز خوشحال کنید.

…:::: مقاله پیشنهادی ما به شما ::
مقاله تغذیه چیست و اهمیت آن برای سالمندان چیست؟ می‌باشد،
لطفا مطالعه فرمایید :::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.