پیشگیری از دیابت

دیابت نوع 2 ناتوانی بدن انسان در استفاده از صحیح قند است. اگرچه دیابت در هر سنی ترسناک است، اما دیابت در سالمندان بطور ویژه میتواند مشکل ساز باشد و می تواند منجر به عوارض جدی دیابت شود، به خصوص زمانی که سایر مشکلات سلامتی ممکن است نگران کننده باشد. این مقاله توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل کرج همراه با تخصص پرستار سالمند در منزل کرج تهیه شده است و در آن 5 راه موثر برای جلوگیری و پیشگیری از دیابت را بررسی کردیم، لطفا تا انتها همراه ما باشید.

بنر مقاله پیشگیری از دیابت
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

آنچه در مورد دیابت در سالمندان باید بدانید:

متاسفانه امروزه دیابت جزو بیماری های شایع در سالمندان  در جامعه ما محسوب می‌شود و این بیماری به ویژه برای سالمندان خطرناک است، زیرا می تواند آنها را در معرض ابتلا به شرایطی قرار دهد که به اندام های بدن آسیب می زند و می تواند بهبود آنها را از آسیب دیدگی دشوارتر کند. اغلب هیچ نشانه آشکاری وجود ندارد که نشان دهد دیابت نوع 2 در حال توسعه است، اما در ابتدا، ممکن است فرد تشنگی بیشتری را تجربه کند و دفعات بیشتری ادرار کند.

در صورت اعمال هر یک از موارد زیر ممکن است شما یا عزیزتان در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 باشید:

  • اضافه وزن:
    چربی اضافی باعث افزایش مقاومت بدن در برابر انسولین می شود که برای متابولیسم قند خون ضروری است.
  • استرس یا افسردگی در سالمندان:
     استرس و مسائل مربوط به سلامت روان در سالمندان باعث افزایش سطح قند خون و فشار خون سالمندان می شود و اثرات منفی بر تولید انسولین دارد.
  • سابقه دیابت در خانواده:
     ممکن است بر اساس الگوهایی که در سابقه پزشکی خانواده خود می بینید، مستعد ابتلا به دیابت باشید.

راهنمای پیشگیری از دیابت برای سالمندان

تغییر سبک زندگی شما می تواند گام بزرگی به سوی پیشگیری از دیابت باشد و هیچ وقت برای شروع دیر نیست. تغییرات سبک زندگی می تواند به جلوگیری از شروع دیابت نوع 2، رایج ترین شکل این بیماری کمک کند. اگر در حال حاضر به دلیل اضافه وزن یا چاقی سالمندان، کلسترول بالا یا سابقه خانوادگی دیابت در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستید، پیشگیری بسیار مهم است.

اگر پیش دیابت برای شما تشخیص داده شده است، قند خون بالا که به آستانه تشخیص دیابت نمی رسد، تغییرات سبک زندگی می تواند از شروع بیماری جلوگیری کند یا آن را به تاخیر بیندازد. پیشنهاد میکنیم مقاله «« محیط زیست مناسب سالمندان »» را برای اطلاعات بیشتر حتما مطالعه کنید.

  • کاهش وزن اضافی

کاهش وزن خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. افراد در یک مطالعه بزرگ پس از کاهش تقریباً 7 درصد وزن بدن خود با تغییر در ورزش و رژیم غذایی، خطر ابتلا به دیابت را تقریباً 60 درصد کاهش دادند.

  • فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید

فعالیت بدنی سالمندان اگر بصورت منظم باشد، فواید زیادی دارد. ورزش می تواند به شما کمک کند وزن خود را کاهش دهید، که به حفظ قند خون شما در محدوده طبیعی کمک می کند. پیشنهاد میکنیم مقاله «« لیست ورزش ها و فعالیت های بدنی برای سالمندان »» را برای اطلاعات بیشتر حتما مطالعه کنید.

  • غذاهای گیاهی سالم بخورید

تغذیه چیست و چرا برای افراد مسن اهمیت دارد؟ گیاهان ویتامین ها، مواد معدنی و کربوهیدرات ها را در رژیم غذایی شما فراهم می کنند. کربوهیدرات ها شامل قندها و نشاسته ها – منابع انرژی برای بدن شما – و فیبر هستند. غذاهای غنی از فیبر باعث کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به دیابت می شوند.

  • چربی های سالم بخورید

غذاهای چرب کالری بالایی دارند و باید در حد اعتدال مصرف شوند. برای کمک به کاهش وزن و مدیریت آن، رژیم غذایی شما باید شامل انواع غذاهای حاوی چربی های غیراشباع باشد که گاهی اوقات به آنها «چربی خوب» می گویند.

  • رژیم های غذایی مد روز را کنار بگذارید و انتخاب های سالم تری داشته باشید

بسیاری از رژیم های غذایی معمولی (مانند شاخص گلیسمی، رژیم های پالئو یا کتو ) ممکن است به کاهش وزن کمک کنند. با این حال، تحقیقات کمی در مورد فواید طولانی مدت این رژیم ها یا فواید آنها در پیشگیری از دیابت وجود دارد. پیشنهاد میکنیم مقاله «« لیست غذا برای سالمندان »» را که قبلا منتشر کردیم را برای اطلاعات بیشتر حتما مطالعه کنید.

هدف رژیم غذایی شما باید کاهش وزن و سپس حفظ وزن سالم در حرکت رو به جلو باشد. بنابراین تصمیمات غذایی سالم باید شامل یک استراتژی باشد که بتوانید آن را به عنوان یک عادت مادام العمر حفظ کنید.

نگرانی های خود را در مورد پیشگیری از دیابت با پزشک خود در میان بگذارید. او از تلاش‌های شما برای پیشگیری از دیابت قدردانی می‌کند و ممکن است بر اساس سابقه پزشکی شما یا سایر عوامل پیشنهادهای بیشتری ارائه دهد.

…::: مقاله پیشنهادی : غذاهای ناسالم برای سالمندان :::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند کرج، پرستار بیمار کرج و پرستار کودک کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *