اوقات فراغت سالمندان

وقتی به افراد مسن فکر می کنید، ممکن است اولین افکار شما این باشد که به راحتی روی ویلچر بنشینند یا زمانی را در رختخواب بگذرانند. فعالیت های تفریحی ممکن است یک فکر ثانویه باشد، اما در کنار ملاقات خانواده و مشاوره با پرستاران، فعالیت های بدنی سالمندان باید بخشی از برنامه هفتگی آنها باشد. این مقاله توسط شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار سالمند در کرج، تهیه شده است که بطور کامل در مورد اوقات فراغت سالمندان صحبت شده است، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید:

اوقات فراغت سالمندان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print
فهرست محتوا: مخفی کن
…:::: حتما مطالعه کنید : 6 راهکار کاربری برای بهبود کیفیت زندگی سالمندان ::::…

سالمندان برای بهبود سلامت جسمی، شناختی و عاطفی و همچنین رفاه کلی و کیفیت زندگی خود به این موارد تکیه می کنند و بخشی از کاری که یک کارمند مراقبت سالمند انجام می دهد، تسهیل این فعالیت ها برای توانمندسازی افراد مهم تحت مراقبت است!

چرا تفریح ​​برای سالمندان مهم است؟

عدم تحرک در میان سالمندان (و افراد در هر سنی، در واقع!) می تواند منجر به بیماری های جسمی شود و برای سلامت روان در سالمندان مضر باشد.

عدم تعامل با دیگران نیز می تواند باعث احساس تنهایی در سالمندان و انزوا شود. به همین دلیل است که کارکنان مراقبت از سالمندان باید فعالیت های اوقات فراغت را در اولویت قرار دهند.

سپس تفریح ​​به یک فعالیت درمانی تبدیل می شود که روابط را ایجاد می کند، به سلامت روانی کمک می کند و سلامت جسمی را بهبود می بخشد، که هر یک برای سلامت کلی و شادی سالمندان بسیار مهم است. بنابراین پرداختن به تفریحات یکی از بارزترین ویژگی های سالمندان شاد می باشد.

…::: حتما مطالعه کنید :: مشکلات شنوایی در سالمندان + علت و راهکار درمان :::…

مزایای فعالیت های تفریحی برای سالمندان

در اینجا 3 مزیت کلیدی فعالیت های تفریحی برای سالمندان آورده شده است.

  • تفریح ​​بهزیستی عاطفی و شناختی را بهبود می بخشد

فعالیت های تفریحی نقش مهمی در بهبود سلامت شناختی و عاطفی سالمندان دارد.

فعالیت های فردی و گروهی، احساسات و توانایی های شناختی سالمندان را در بیان خود و آنچه که احساس می کنند، بهبود می بخشد. این می تواند از طریق فعالیت هایی مانند هنر و صنایع دستی یا نقاشی باشد.

فعالیت های شناختی مانند اره منبت کاری اره مویی و پازل کلمات یا بازی های کارتی مهارت های سازمانی و حل مسئله را تقویت کرده و هوشیاری ذهنی را بهبود می بخشد.

حتی مکالمه خوب قدیمی می تواند ذهن را تحریک کند

  • به آنها کمک می کند تا زندگی اجتماعی رضایت بخشی داشته باشند

سالمندان در شرکت خوب و در روابط سالم پیشرفت می کنند. بیشتر اوقات، سالمندان برای تعامل با دیگران متکی هستند.

فعالیت‌های تفریحی که مخصوصاً برای سالمندان برنامه‌ریزی می‌شود، تضمین می‌کند که آنها وقت باکیفیتی را با افرادی مشابه خود می‌گذرانند، زیرا از موهبت همراهی و رفاقت لذت می‌برند.

احساس انزوا، اضطراب و گوشه گیری کاهش می یابد، در حالی که سلامت روانی و جسمی بهبود می یابد.

فعالیت های گروهی مانند یکنوع بازی شبیه لوتو، شطرنج و سایر بازی های روی تخته می تواند سالمندان را تشویق کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنند و روابط معنادار را تقویت کنند.

  • به تقویت و بهبود سلامت جسمانی کمک می کند

ورزش های ملایم و فعالیت های سبک می تواند به بهبود تحرک، تعادل، انعطاف پذیری و چابکی سالمندان کمک کند.

فعالیت بدنی همچنین می تواند از بیماری جلوگیری کند و خطر سقوط و آسیب های دیگر را کاهش دهد.

فعالیت ها می توانند به سادگی پیاده روی روزانه یا ورزش های برنامه ریزی شده مانند شنا، کشش یا تمرینات مناسب روی صندلی باشند. سایر فعالیت های هوازی نیز می تواند شامل کلاس های رقص یا حتی باغبانی باشد. به شما پیشنهاد میکنیم مقاله «« فواید پیاده روی برای سالمندان »» را که قبلا منتشر کردیم را مطالعه کنید.

فعالیت بدنی سالمندان به آنها کمک می کند تا قدرت عضلانی بیشتری کسب کنند و هماهنگی و تعادل را بهبود بخشند، حتی با افزایش سن. تمرینات و حرکات سبک همچنین می تواند فشار و اسپاسم عضلانی را کاهش داده و سلامت قلبی عروقی و تنفسی آنها را تقویت کند.

…:::: حتما مطالعه کنید : 10مورد از بهترین ایده سرگرمی برای سالمندان (آپدیت جدید) ::::…

چگونه می توانید سالمندان را به شرکت در فعالیت ها تشویق کنید؟

انگیزه نقش مهمی در تشویق سالمندان به شرکت در این فعالیت های تفریحی برنامه ریزی شده ایفا می کند.

در ابتدا ممکن است دچار تردید شوند، چه از ترس شکست و چه از ترس آسیب. مهم است که به خاطر داشته باشید که برخی از این افراد ممکن است مدتی از فعالیت بدنی منظم لذت نبرده باشند و ممکن است از شروع هراس داشته باشند.

مهم است که از کوچک و آهسته شروع کنید – اهداف واقع بینانه تعیین کنید و زمانی که بیشتر به آن نیاز دارند در کنار آنها باشید. مهمتر از همه، شما باید فعالیت هایی ایجاد کنید که:

  1. متناسب با شرایط فیزیکی آنها باشد
  2. به راحتی می توان آنها را در روز به روز گنجاند، و
  3. تقویت روابط با ساکنین دیگر

در زیر به تفکیک هر یک از این موارد می پردازیم

  • فعالیت های تفریحی مناسب برای شرکت کنندگان خود ایجاد کنید

همانطور که می‌دانید، بسیاری از سالمندان ممکن است مدت زیادی ورزش نکرده باشند و همانطور که در بالا ذکر شد، ممکن است از شکست یا خطر آسیب‌دیدگی بترسند.

بنابراین، در حالی که انتخاب فعالیت‌هایی که متناسب با علایق آن‌ها باشد، مهم است، مهم است که این فعالیت‌ها متناسب با سطح تناسب اندام و تحرک آن‌ها نیز باشند.

حتی می‌توانید از افراد بپرسید که دوست دارند در چه نوع فعالیت‌هایی شرکت کنند و با استفاده از نظرات آن‌ها برنامه‌ای را جمع‌آوری کنید.

  • فعالیت ها را در روز خود بگنجانید

برای بسیاری، روتین به بهبود خواب سالمند و همچنین احساس بهتر ثبات و امنیت کمک می کند.

به این ترتیب، مهم است که برنامه آنها را به طور چشمگیری خنثی نکنید. در عوض، فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده را در طول روزهای هفته خود بگنجانید. مجدداً، می‌توانید از کوچک شروع کنید، و به آنها این فرصت را می‌دهید تا با برنامه و آنچه در آن دخیل است آشنا شوند.

و نیازهای ورزشی “کلی” مانند گرم کردن و خنک کردن بدن و اطمینان از در دسترس بودن آب فراوان را فراموش نکنید.

  • بهبود روابط و تقویت روابط اجتماعی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، فعالیت های تفریحی مانند جلسات ورزشی برنامه ریزی شده می تواند به بهبود زندگی اجتماعی فرد کمک کند.

تقویت این روابط نه تنها پیوندهای اجتماعی را تقویت می کند، بلکه به “گسترش اخبار” کمک می کند، به اصطلاح، افراد بیشتری را درگیر می کند و به نوبه خود تضمین می کند که ساکنان بیشتری از فرصت بهره مندی از سلامتی و مزایای روانی فوق العاده ورزش گروهی برخوردار شوند!

فعالیت های تفریحی برای سالمندان چیست؟

یکی از چالش های سالمندان انجام و برنامه ریزی تفریحات است. با این فعالیت برنامه ای برای سرگرم کردن سالمندان داشته باشید که تعامل و انرژی، خلاقیت را تشویق کنید، مغز را به چالش بکشید و سالمندان را در حرکت نگه دارید!

فعالیت های تفریحی که خلاقیت و تخیل را تقویت می کند

با این فعالیت هایی که نیاز به مهارت های حرکتی ظریف دارند، تمرکز و هماهنگی چشم و دست را بهبود بخشید.

  1. نقاشی یا طراحی
  2. Scrapbooking
  3. دوخت ضربدری
  4. گلدوزی
  5. قلاب بافی یا بافتنی

فعالیت هایی که حافظه و ذهن را به چالش می کشد

از اعداد گرفته تا حروف، کلمات و استراتژی‌ها، سالمندان می‌توانند بیشتر این فعالیت‌های بازی ذهنی را انجام دهند که می‌تواند حافظه آنها را به چالش بکشد و تقویت کند.

  • شطرنج
  • بینگو
  • دستمالی
  • انحصار
  • پازل های اره منبت کاری اره مویی

فعالیت های تفریحی که باعث حرکت آنها می شود

به ساکنین خود کمک کنید تا قدرت عضلانی خود را بدست آورند، وضعیت خود را بهبود بخشند و آنها را از نظر فیزیکی فعال نگه دارید. شما حتی می توانید مربیان تخصصی دریافت کنید که می توانند با خیال راحت به آنها کمک کنند تا بلند شوند و حرکت کنند!

  1. رقصیدن
  2. دوره های مانع
  3. شنا کردن
  4. ایروبیک
  5. تایچی

در نظر گرفتن شغلی در مراقبت از سالمندان؟

این صنعت به سرعت در حال رشد است و افزایش تقاضا برای کارکنان مراقبت از سالمندان، آن را به یک انتخاب شغلی جذاب تبدیل می کند. چه در حال ارتقاء مهارت باشید و چه برای اولین بار یک دوره مراقبت از سالمندان را به صورت آنلاین یا در محل دنبال می کنید،

…:::: تاثیر ماساژ درمانی در سالمندان چیست؟ لطفا مطالعه فرمایید ::::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *