افزایش امید به زندگی در سالمندان

هیچ راه مطمئنی برای افزایش امید به زندگی وجود ندارد، اما تحقیقات نشان داده است سالمندانی که از تغییرات سبک زندگی خاصی پیروی می کنند، نسبت به افرادی که این کار را نمی کنند، بیشتر عمر می کنند. این موارد شامل مواردی مانند تنظیم رژیم غذایی، خاموش کردن تلویزیون و بیرون رفتن، افزایش تعاملات اجتماعی و … است. حتی راهکارهای ساده ای مانند نخ دندان کشیدن نیز می تواند بر سلامت روان در سالمندان کمک کننده باشد.

این مقاله توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات استخدام پرستار در منزل کرج همراه با تخصص نگهداری سالمند در منزل کرج تهیه شده است به 10 قدم ساده برای افزایش امید به زندگی در سالمندان می پردازد، از جمله آنچه که تحقیقات فعلی می گوید. تا انتها همراه ما باشید.

بنر مقاله راهکارهای افزایش امید به زندگی در سالمندان

10 راهکار ساده برای افزایش امید به زندگی در سالمندان

  • برو بیرون

بیرون بروید و بیشتر آفتاب بگیرید

امید به زندگی را می توان به سادگی با بیرون رفتن و آفتاب گرفتن افزایش داد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید سلول های پوست شما را برای تولید ویتامین D تحریک می کند.

ویتامین D برای بسیاری از عملکردهای حیاتی ضروری است:

  1. رشد استخوان
  2. بازسازی استخوان (که در آن استخوان ها دائماً خود را بازسازی می کنند)
  3. انقباضات غیر ارادی عضلات (مانند ضربان قلب و گوارش)
  4. تبدیل گلوکز خون (قند) به انرژی

کمبود ویتامین D می تواند همه این عملکردها را مختل کند و منجر به افزایش خطر شکستگی، بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و پوکی استخوان (استخوان های متخلخل) شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که 50 درصد از بزرگسالان با سطوح پایین ویتامین D به اندازه کافی زیر نور خورشید نمی‌روند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت 15 دقیقه در روز برای حفظ سطح ویتامین D در افراد سالم کافی است

مصرف مکمل های ویتامین D و خوردن غذاهای غنی از ویتامین D نیز راه های موثری برای افزایش سطح ویتامین D هستند.

غذاهای غنی از ویتامین D عبارتند از:

  1. لبنیات و شیر گیاهی غنی شده با ویتامین D
  2. آب پرتقال غنی شده با ویتامین D
  3. ماهی های روغنی مانند سالمون، تن و ساردین
  4. ساردین
  5. جگر گاو
  6. زرده تخم مرغ
  7. غلات غنی شده

یک بررسی در سال 2019 از مطالعات به این نتیجه رسید که کمبود ویتامین D با خطر بالاتر مرگ و میر ناشی از همه علل (مرگ به هر علت) در مقایسه با افراد دارای سطوح طبیعی ویتامین D مرتبط است. این شامل افزایش دو برابری خطر مرگ ناشی از سرطان است

  • با دوستان بودن

امید به زندگی را می توان با معاشرت با دوستان و خانواده خود افزایش داد. مطالعات نشان داده اند که هرچه ارتباط افراد با عزیزانشان بیشتر باشد، سلامت کلی او بهتر است.

دانشمندان دقیقاً مطمئن نیستند که چرا روابط در سلامت و طول عمر نقش دارند. ممکن است افرادی که در روابط مثبت هستند کمتر ریسک کنند و بیشتر مراقب خود باشند. همچنین ممکن است وجود افراد در اطراف شما استرس را در زندگی شما کاهش دهد

علاوه بر این، افرادی که درگیر روابط «معنادار» هستند، امید به زندگی بهتری دارند. این به معنای گفتگو در مورد عقاید، علایق یا تاریخ یکدیگر یا شرکت در فعالیت هایی است که هر دو طرف از آن لذت می برند.

  • ورزش روزانه را انجام دهید

بهبود امید به زندگی به شدت با ورزش روزانه مرتبط است. بررسی جامع مطالعات در مجله تحقیقات پیری نشان داد افرادی که به طور منظم ورزش می کنند – حتی برای سه ساعت در هفته – تا 6.9 سال بیشتر از افرادی که ورزش نمی کنند، عمر می کنند.

ایجاد عادت کلید موفقیت است. ساده ترین راه برای ایجاد یک عادت، متعهد شدن به تمرینات روزانه است، حتی اگر فقط برای 20 دقیقه باشد. اگر این کار را انجام دهید، ممکن است یک روز را رها کنید، اما به احتمال زیاد فوراً به مسیر خود بازگردید.

اگر سه روز در هفته ورزش می کنید و یک تمرین را از دست می دهید، ممکن است چهار تا پنج روز بدون ورزش بمانید و در نهایت تسلیم شوید.

برای امید به زندگی، ورزش مداوم سال به سال مهمتر از شروع تمرینات شدید و شروع تمرینات شدید و به دنبال آن دوره های بدون ورزش است.

به یاد داشته باشید که ورزش روزانه به معنای رفتن هر روز به باشگاه نیست. ورزش‌های خانگی مانند یوگا، کشش، وزنه‌های آزاد، شنا یا پیاده‌روی سریع می‌توانند بسیار مفید باشند، به‌ویژه اگر سن شما بالاست.

  • استفاده از نخ دندان!

هر چقدر هم که عجیب به نظر برسد، استفاده روزانه از نخ دندان ممکن است طول عمر را افزایش دهد.

نخ دندان از بیماری لثه جلوگیری می کند و با انجام این کار از عبور باکتری های موجود در دهان از بافت های آسیب دیده و ورود به جریان خون جلوگیری می کند. این باکتری‌های خونی می‌توانند به قلب مهاجرت کنند، جایی که می‌توانند عضله و دریچه‌های قلب را آلوده کرده و به آنها آسیب برسانند.

بیماری لثه که با نام پریودنتیت شناخته می شود، 11 درصد از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می دهد و ششمین بیماری شایع در سراسر جهان است.

بر اساس بررسی سال 2020 از مطالعات انجام شده در مجله پریودنتولوژی بالینی، پریودنتیت شدید نه تنها با افزایش خطر بیماری قلبی، بلکه با افزایش خطر مرگ ناشی از حملات قلبی ارتباط مستقیم دارد.

  • گیاهخواری را در آغوش بگیرید

گیاهخواری ممکن است به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید.

این به هیچ وجه نباید به شما نشان دهد که باید گوشت را رها کنید – یا اینکه انجام این کار برای شما مناسب یا بی خطر است. اما تحقیقات نشان داده است که اصول گیاهخواری ممکن است با غلبه بر سه مانع برای سلامتی، امید به زندگی را افزایش دهد:

  1. چاقی سالمندان
  2. مصرف بیش از حد شکر
  3. مصرف چربی های اشباع موجود در غذاهای حیوانی

با انجام این کار، فرد می تواند خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با افزایش سن مانند فشار خون بالا، دیابت در سالمندان، بیماری های قلبی و حتی سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

چندین مطالعه عدم مصرف گوشت را با طول عمر بیشتر مرتبط دانسته اند.

در پایان دوره مطالعه، محققان دریافتند که زنان و مردان گروهی که گیاه‌خواری می‌کردند، به ترتیب 6 و 10 سال بیشتر از همتایان خود که گوشت می‌خوردند، عمر کردند.

  • استرس خود را کاهش دهید

امید به زندگی را می توان از دو طریق تحت تأثیر استرس قرار داد. اولین راه از طریق اثرات مستقیم استرس در سالمندان بر بدن آنها در دراز مدت است.

استرس باعث ترشح هورمونی به نام کورتیزول می شود که به شما کمک می کند با افزایش ضربان قلب و تنفس به تهدیدات پاسخ دهید. افزایش طولانی مدت می تواند مضر باشد و منجر به اضطراب، افسردگی در سالمندان، فشار خون بالا و بیماری قلبی شود.

همچنین شواهدی وجود دارد که استرس طولانی مدت می تواند سلول ها را در مقیاس مولکولی “پیری” کند.

مطالعات نشان داده اند که افزایش سطح کورتیزول باعث تجزیه سلول ها و افزایش تولید رادیکال های آزاد می شود. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که به DNA سلولی آسیب می‌زنند و باعث پیری و عملکرد نادرست سلول‌ها می‌شوند. این به نوبه خود باعث ایجاد انواع مختلفی از سرطان می شود

برای مدیریت بهتر استرس در درازمدت، از درمان‌های ذهن و بدن مانند:

  1. مدیتیشن ذهن آگاهی
  2. یوگا در سالمندان
  3. تایچی
  4. تمرینات تنفس عمیق
  5. آرامش پیشرونده عضلانی
  6. بیوفیدبک
  7. تصاویر هدایت شده
….:::: حتما مطالعه کنید : لیست غذاهای ناسالم برای سالمندان (جدید) ::::….
  • تلویزیون خود را خاموش کنید

با کاهش تماشای تلویزیون، ممکن است سلامت خود را بهبود بخشید و همچنین امید به زندگی خود را افزایش دهید.

در اینجا چند دلیل وجود دارد:

  1. تماشای بیش از حد تلویزیون باعث بی تحرکی و افزایش وزن می شود.
  2. نشستن برای ساعات طولانی می تواند منجر به کمردرد و گردن درد مزمن شود.
  3. تلویزیون می‌تواند استرس‌زا باشد، به‌ویژه اگر اهل اخبار باشید.
  4. تلویزیون از تعامل اجتماعی با کیفیت جلوگیری می کند و می تواند به اضطراب و افسردگی کمک کند.

همه این موارد می تواند تأثیر منفی بر سلامتی و همچنین طول عمر شما داشته باشد.

با توجه به مطالعه مداوم دیابت، چاقی و سبک زندگی استرالیایی، افرادی که به طور متوسط 6 ساعت در روز را صرف تماشای تلویزیون می کنند، می توانند انتظار داشته باشند که 4.8 سال کمتر از افرادی که تلویزیون تماشا نمی کنند، زندگی کنند.

به طور متوسط، هر ساعت تماشای تلویزیون بعد از 25 سالگی، امید به زندگی بیننده را 21.8 دقیقه کاهش می دهد.

  • اجتناب از خطرات

امید به زندگی شما را می توان با اطمینان از اینکه هیچ خطر غیرضروری نمی پذیرد محافظت می شود.

برای جوانان، بزرگترین علت مرگ بیماری ها یا مشکلات مربوط به سن نیست. شایع ترین علل تصادفات، جراحات و خشونت است.

با بالا رفتن سن، رفتارهای پرخطر خاصی وجود دارد که با از دست دادن قابل توجه سالهای زندگی نیز مطابقت دارد.

  1. نشستن طولانی مدت: از دست دادن 2-4 سال
  2. فشار خون سالمندان: از دست دادن 4-5 سال
  3. کمبود وزن مزمن: از دست دادن 4-8 سال
  4. سیگار کشیدن: از دست دادن 5-7 سال
  5. سوء مصرف الکل: از دست دادن 5-7 سال
  6. عدم تحرک بدنی: از دست دادن 5-7 سال
  7. دیابت نوع 2: از دست دادن 7-10 سال

با داشتن چندین عامل خطر همزمان، خطر را تشدید می کنید. برای مثال، افراد غیرفعال مبتلا به دیابت و چاقی بین 8 تا 13 سال جان خود را از دست می دهند.

  • غربالگری و آزمایشات بهداشتی را دریافت کنید

حفظ سلامتی کلیدی برای اطمینان از امید به زندگی شماست. این بدان معنی است که حداقل سالی یک بار برای معاینه فیزیکی و ارزیابی جامع به پزشک خود مراجعه کنید.

اگر یک یا چند بیماری مزمن دارید، ممکن است نیاز داشته باشید که بیشتر به ارائه‌دهنده ما مراجعه کنید یا به متخصصان دیگر مراجعه کنید تا مطمئن شوید که داروهای شما کار می‌کنند و اهداف درمان وجود دارد.

در حال ملاقات

علاوه بر این، باید واکسن های توصیه شده خود را دریافت کنید، از جمله واکسن های سالانه مانند واکسن آنفولانزا و کووید و واکسن های برنامه ریزی شده مانند واکسن های زونا و مننگوکوک.

غربالگری های معمول بر اساس سن و جنس شما مورد نیاز است. این ممکن است شامل ماموگرافی، کولونوسکوپی، پاپ اسمیر و غربالگری های مقاربتی باشد.

با پیشگیری از بیماری ها یا درمان آنها در مراحل اولیه، از سلامت بی وقفه در درازمدت بهتر اطمینان خواهید داشت.

….:::: حتما مطالعه کنید : راهکارهای بهبود کیفیت زندگی سالمندان ::::….

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در فردیس، پرستار بیمار در کرج و استخدام پرستار کودک در جهانشهر کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *