بازی با نوزادان

برای نوزادان، بازی فقط مربوط به اسباب‌بازی‌ها نیست، بلکه مربوط به تعاملات رفت و برگشتی است. هر چیزی از خواندن یک آهنگ برای کودکتان در حالی که پوشک او را عوض می کنید تا صدای جیغ زدن و لبخند زدن با او در حالی که او در بغل شما می نشیند می تواند برای او سرگرم کننده باشد. این مقاله توسط شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار کودک در کرج در مورد راه های سرگرم کننده را برای بازی با نوزادان و کودکان تهیه شده است، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بازی با نوزادان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

با ورود نوزادان به ماه دوم زندگی، به طور قابل توجهی به دنیای اطراف خود علاقه مند می شوند. در حالی که آن‌ها آنطور که ما اغلب فکر می‌کنیم «بازی» نمی‌کنند – هل دادن قطار در اطراف مسیر یا غذا دادن به عروسک بچه – آنها مشتاق هستند اشیا را کشف کنند و با افرادی که هر روز می‌بینند تعامل داشته باشند. در این سن، بازی فقط مربوط به اسباب‌بازی‌ها نیست، بلکه مربوط به تعاملات رفت و برگشتی است، از خواندن آهنگی برای کودکتان در حالی که پوشک او را عوض می‌کنید، تا صدای ناله کردن و لبخند زدن با او. تجربیات عاشقانه و بازیگوشی مانند این به کودک شما کمک می کند تا یاد بگیرد. دقت داشته باشید که حتما نکات تعویض پوشک نوزاد را رعایت بفرمایید تا نوزاد شما دچار آسیب دیدگی نشود.

چند راه سرگرم کننده برای تعامل با کودک در ماه های اولیه چیست؟

  • اشیاء جالبی را به کودک خود پیشنهاد دهید تا به آنها نگاه کند.

خواهید دید که وقتی یک شی جالب را به آرامی از این طرف به سمت دیگر حرکت می دهید، کودک شما با چشمانش آن را دنبال می کند. این ردیابی نامیده می‌شود و یکی از اولین راه‌هایی است که نوزادان جوان در حین ساختن مهارت‌های بصری خود، جهان را کشف می‌کنند.

  • کودک خود را طوری قرار دهید که بتواند به موبایل یا جغجغه لگد بزند یا به آن ضربه بزند.

در طی دو هفته آینده، او عمل لگد زدن را با صداهایی که موبایل در هنگام ضربه زدن ایجاد می کند مرتبط خواهد کرد. این به او کمک می کند تا علت و معلول را درک کند. و فرزند شما همچنین متوجه خواهد شد که سر و صدا کردن یک سرگرمی ساده است.

  • کارهای روزمره را بازیگوش کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید بعد از حمام کردن یا قبل از خواب کودک برای او ماساژ اضافه کنید، که به او کمک می‌کند با شما پیوند داشته باشد و همچنین به او کمک می‌کند بفهمد بدنش به او تعلق دارد (آگاهی از بدن).

  • کتاب ها را با هم به اشتراک بگذارید

برای کودک خود بخوانید یا اجازه دهید او به عکس ها نگاه کند. هنگامی که کودک شما کمی بزرگتر می شود، احتمالاً او رهبری می کند – کتاب را به دست می گیرد و آن را آدامس می کند – در حالی که از او می پرسید طعم آن چگونه است!

  • اشیاء جالبی را برای لمس ارائه دهید.

شما می توانید اشیاء را نزدیک کنید تا کودک شما بتواند آنها را لمس کند و شروع به یادگیری احساس اشیاء مختلف کند. این به او کمک می کند تا از طریق حواس خود بیاموزد. کاوش اشیاء با چشم، و بعداً دست و دهان، به نوزادان کمک می کند تا بفهمند اشیاء مختلف چگونه کار می کنند و چه کار می کنند. این باعث می شود کودک شما یک متفکر و مشکل گشا باشد.

  • حتی نوزادان به استراحت نیاز دارند

والدین ممکن است خود را در مورد واکنش های نوزادان خود در حین بازی گیج کنند. عجیب نیست که تعجب کنیم: یک دقیقه پیش ما خیلی سرگرم می شدیم، و حالا او گریه می کند. چی شد؟ ممکن است کودک شما به حد مجاز خود برای تحریک رسیده باشد و به شما بگوید که نیاز به استراحت دارد. نوزادان راه های منحصر به فرد خود را برای پاسخ دادن به تحریک دارند – نور، صدا، لمس، فعالیت. برخی می توانند قبل از اینکه به پایان برسند و مضطرب شوند، تحریکات زیادی دریافت کنند. سایر نوزادان خیلی سریع تحت تأثیر تحریکات کمی قرار می گیرند (مثل روشن کردن چراغ های اتاق.) هیچ راه درست یا غلطی وجود ندارد. توانایی کودک برای مدیریت تحریک بر اساس سیم کشی منحصر به فرد او است.

::: مقاله پیشنهادی ما به شما :: شروع تغذیه کودک با غذاهای جامد است، لطفا مطالعه فرمایید ::::

برخی از سیگنال های رایج “من به استراحت نیاز دارم” عبارتند از:

  1. سرش را برگرداند
  2. قوس دادن به پشتش
  3. چشمانش را می بندد یا به خواب می رود
  4. گریان
  5. سر و صدا کردن یا ساختن صداهای “پریشان”.
  6. سکسکه

وقتی این نوع سیگنال ها را می بینید، سعی کنید کمی به کودک خود استراحت دهید. اسباب بازی های او را کنار بگذارید و شاید تکان دهید و آرام برای او آواز بخوانید. اگر باز هم زیاد است، فقط او را در آغوش بگیرید. و به خاطر داشته باشید که حتی تماس چشمی می تواند برای نوزادان بسیار محرک باشد، بنابراین فقط بغل کردن او روی سینه ممکن است برای او بهترین احساس را داشته باشد. همه چیز در مورد آزمون و خطا است.

اگر کودک شما برای استراحت از بازی به خواب می رود، به او اجازه دهید چرت بزند چون جلوگیری برای از چرت زدن کودک باعث میشود کودک بدخواب شود در زمان نامناسب تری به خواب برود. همچنین می توانید نوزاد خود را قنداق کنید تا به او استراحت دهید. ایده این است که میزان تحریک‌هایی را که او تجربه می‌کند کاهش دهیم – مناظر، صداها، لمس‌ها و حرکات. این به او زمان می‌دهد تا آرام شود، «دوباره گروه‌بندی کند» و خودش را جمع کند.

هنگامی که کودک شما آرام و با چشمانی روشن است، وقتی با نگاه شما روبرو می شود، دست ها یا پاهایش را حرکت می دهد، به سمت شما می چرخد ​​یا صداهایی تولید می کند، می دانید که کودکتان دوباره آماده بازی است. تماشای کودک خود برای اینکه ببینید او چگونه به تحریک واکنش نشان می دهد، مدیریت می کند و به آن واکنش نشان می دهد، اطلاعات بسیار مفیدی به شما می دهد. شما می توانید شروع کنید به درک اینکه کودک شما از چه بازی و چقدر لذت می برد، چگونه تشخیص دهد که چه زمانی به استراحت نیاز دارد، و چگونه او را در مواقعی که مضطرب است، تسلی دهید.

اگر فوراً آن را درست انجام ندادید نگران نباشید. یادگیری در مورد نیازهای فردی و خلق و خوی کودک شما زمان می برد. در نهایت هر دوی شما “همگام” بیشتری خواهید داشت. پیشنهاد میکنیم مقاله «« راهکارهای بهبود خواب نوزاد »» را که قبلا منتشر کردیم را برای اطلاعات بیشتر بخوانید.

…:::: مقاله پیشنهادی ما به شما :: مزایای استخدام پرستار کودک در منزل است، لطفا مطالعه بفرمایید ::::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.