ارتباط بین وزن سالم و بیماری آلزایمر:

یکی از تئوری هایی که همیشه از طرف پزشکان مطرح شده است، رابطه بین وزن سالم و بیماری آلزایمر است. تیم تولید محتوای شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار سالمند در کرج، در این مقاله سعی کرده به زبان خیلی ساده در مورد موضوع ارتباط بین وزن سالم و بیماری آلزایمر که بسیار مهم است صحبت کند. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عکس مقاله ارتباط بین وزن سالم و بیماری آلزایمر
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

بیشتر مردم سلامت جسمانی خود را به دلیل داشتن وزن مناسب می دانند ، اخیراً مطالعات انجام شده نشان میدهد که بین وزن سالم و بیماری آلزایمر ارتباط مستقیم وجود دارند. محققان دریافته اند که شروع زودرس آلزایمر در کسانی که چاق قلمداد می شوند بیشتر است. طی نتایج تحقیقات ثابت شده است که آلزایمر یکی از بیماری های شایع در سالمندان است.

وزن سالم و بیماری آلزایمر

یک مطالعه سازمان بهداشت جهانی نشان داده است که تقریباً در هفت کشوری که مورد مطالعه قرار گرفته اند ، منابع غذایی فراوان چاقی را ایجاد می کند. مطالعات دیگر ، که مورد بحث قرار گرفته است ، نشان می دهد ارتباط بین وزن سلامتی و آلزایمر و چگونگی چاقی سالمندان می تواند بر زمان شروع اولیه علائم آلزایمر و زوال عقل در سالمندان تأثیرگذار باشد.

عوامل ارتباط وزن و آلزایمر

چاقی یک عامل خطرناک شناخته شده برای مشکلات سلامتی می باشد که میتواند باعث :

  • دیابت در سالمندان
  • بیماری قلبی
  • سکته
  • سرطان (مری ، لوزالمعده ، روده بزرگ و روده ، پستان ، کلیه ، تیروئید ، مثانه و سایر موارد)

اما اخیراً شاهد اثرات مثبتی در حفظ وزن سالم بر حفظ مغز سالم هستیم. وزن سالم و علائم آلزایمر در هم تنیده هستند.

…:::: حتما مطالعه کنید: چاقی چه تاثیری بر سالمندان دارد؟ ::::…

چاقی و طول عمر

مطالعه ای که توسط موسسه ملی سرطان انجام شده است نشان داده که طبق آمار افراد با شاخص توده بدنی (bmi) از ۵۵ تا ۵۹.۹ به طور متوسط تقریبا چهارده سال از زندگی خود را از دست داده اند. کسانی که دارای BMI 50 تا ۵۴.۹ هستند ، تقریباً ده سال از عمر خود را از دست دادند. افراد با BMI 45 تا ۴۹.۹ به طور متوسط ۸،۹ سال از دست دادند.

افرادی که سیگار می کشند اما وزن طبیعی دارند نیز حدود ۸،۹ سال زندگی از دست می دهند. بنابراین ، چاق بودن (۴۰ BMI یا بیشتر) به همان اندازه استعمال سیگار تهدید کننده زندگی طولانی تر است.

چاقی به عنوان داشتن BMI 30 یا بیشتر تعریف شده است ، بنابراین از دست دادن زیاد سالها زندگی کسانی را که در مقیاس چاقی بالاتر بودند بیشتر از آنهایی که در سمت پایین مقیاس هستند قرار می دهد.

چاقی و دمانس / بیماری آلزایمر

تحقیقات نشان داده است که راه های مختلفی با پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر وجود دارد و در ادامه این تحقیقات ثابت شده است که زوال عقل و آلزایمر در افراد چاق زودتر به وجود میاید افزایش یک واحدی در BMI در سن ۵۰ سالگی مربوط به ابتلا به بیماری آلزایمردر هفت ماهگی می باشد. کسانی که در سطح بالاتری از BMI قرار دارند ممکن است ده سال قبل از این که وزن خود را حفظ کنند ، این بیماری ها را تجربه کنند.

محققان دریافتند که هر چقدر BMI فرد در دوران سالمندی بالاتر باشد ، میزان “درهم کشیدن عصبی” و پروتئین که در پلاک مغز تکه تکه می شود ، بیشتر می شود ، بنابراین عملکرد مغز را مختل می کند. بنابراین ، BMI و زوال عقل و آلزایمر تنها نگرانی برای سالمندان ندارند. افراد میانسال می توانند با ماندن در سالم ترین محدوده BMI درگیر اقدامات پیشگیرانه شوند و از این بیماری های عصبی سالمندان جلوگیری کنند. پیشنهاد میکنیم مقاله «« پیشگیری از زوال عقل »» را که قبلا منتشر کردیم را برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

  • سالم ترین شاخص توده بدنی برای بزرگسالان ۱۸.۵ – ۲۴.۹ است.
  • ۲۵ BMI تا ۲۹.۹ به این معنی است که فرد دچار اضافه وزن می شود.
  • ۳۰ BMI تا ۳۹ بدین معنی است که فرد چاق است.
  • ۴۰ BMI یا بیشتر چاق است.

چاقی در حال افزایش است

شارون بگلی از مرکز ملی آمار سلامت می گوید که ۳۶٪ از بزرگسالان آمریکایی چاق هستند. تعداد آنها در حال افزایش است و طی دهه های بعد احتمالاً نیمی از بزرگسالان آمریکایی چاق هستند و این موضوع در اکثر کشورهای در حال توسعه ویژگی مشترک سالمندان محسوب می شود.

…::: علائم زوال عقل در سالمندان چیست؟ لطفا مطالعه فرمایید :::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.