پیشگیری از زوال عقل

هیچ راه مشخصی برای جلوگیری از زوال عقل در سالمندان وجود ندارد، زیرا محققان هنوز در حال بررسی چگونگی ایجاد این بیماری هستند. با این حال، شواهد خوبی وجود دارد که نشان می دهد یک سبک زندگی سالم می تواند به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل در سنین بالا کمک کند. یک سبک زندگی سالم همچنین می تواند به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، مانند سکته مغزی و حملات قلبی کمک کند، که خود از عوامل خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل عروقی (2 نوع شایع زوال عقل) هستند. این مقاله توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل کرج همراه با تخصص پرستار سالمند در منزل کرج تهیه شده است و در آن 10 مورد از عوامل موثر برای پیشگیری از زوال عقل را بررسی کرده ایم، لطفا تا انتها همراه ما باشید.

بنر مقاله پیشگیری از زوال عقل
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print
….:::: حتما مطالعه کنید :: راهکارهای پیشگیری از افسردگی در سالمندان ::::…
  • رژیم غذایی و چاقی و زوال عقل

چاقی سالمندان عوارض جدی در پی دارد. اگر اضافه وزن دارید یا با چاقی زندگی می کنید، حتی کاهش 5 تا 10 درصد وزن اضافی می تواند به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل کمک کند. کاری که می توانید انجام دهید،یک رژیم غذایی سالم و متعادل را دنبال کنید و از خوردن چربی های اشباع شده دوری کنید. به شما پیشنهاد میکنیم مقاله «« تغذیه چیست و چرا برای افراد مسن اهمیت دارد؟  »» را که قبلا منتشر کردیم را مطالعه کنید.

  • ورزش و زوال عقل

افراد مسن ‌تری که ورزش نمی‌کنند بیشتر در معرض مشکلات حافظه یا تفکر (معروف به توانایی شناختی) هستند. آنچه می توانید انجام دهید، پیروی از دستورالعمل های توصیه شده است. انجام حداقل 150 دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط ​​در هفته، مانند پیاده روی سریع، دوچرخه سواری یا رقص را دنبال کنید. همچنین باید حداقل دو بار در هفته ورزش های تقویتی مانند باغبانی یا یوگا را انجام دهید.

همچنین مهم است که کمتر بنشینید، بنابراین سعی کنید به طور منظم بلند شوید و حرکت کنید. برای مثال، از پله‌های برقی بالا بروید و در حالت ایستاده تماس‌های تلفنی برقرار کنید.

  • الکل و زوال عقل

به حد توصیه شده برای نوشیدن بیش از 14 واحد الکل در هفته برای مردان و زنان پایبند باشید. اگر به طور منظم 14 واحد در هفته می نوشید، باید نوشیدنی خود را در 3 روز یا بیشتر تقسیم کنید و هر هفته چندین روز بدون الکل داشته باشید.

…:::: حتما مطالعه کنید: چاقی چه تاثیری بر سالمندان دارد؟ ::::…
  • سیگار کشیدن و زوال عقل

سیگار کشیدن باعث باریک شدن رگ‌های شما می‌شود که می‌تواند فشار خون سالمندان را افزایش دهد و ازین طریق خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد. همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و همچنین چندین نوع سرطان را افزایش می دهد.کاری که می توانید انجام دهید: اگر سیگار می کشید، سعی کنید آن را ترک کنید.

  • افسردگی و زوال عقل

رابطه بین زوال عقل و افسردگی در سالمندان پیچیده است. به نظر می رسد که داشتن افسردگی درمان نشده خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد. با این حال، افسردگی می تواند به عنوان بخشی از علائم کلی خود زوال عقل رخ دهد. صرف نظر از این، خلق و خوی ضعیف، اضطراب یا افسردگی همگی می توانند بر توانایی شما برای فعال بودن اجتماعی و شرکت در فعالیت های تحریک کننده ذهنی تأثیر بگذارند.بنابراین،اگر علائم افسردگی را در خود یا اطرافیانتان حس کردید حتما با متخصص این کار مشورت کنید.

  • از نظر ذهنی فعال بمانید.

بسیاری از فعالیت ها می توانند به فعال نگه داشتن ذهن شما کمک کنند، از جمله خواندن، بازی های رومیزی، کاردستی یا سرگرمی جدید، یادگیری یک مهارت جدید، کار کردن یا داوطلب شدن، و معاشرت. اوقات فراغت سالمندان بسیار حائز اهمیت، بنابراین حتما توجه ویژه به این موضوع داشته باشید.

  • با خانواده و دوستان در ارتباط باشید.

 ارتباط با مردم و درگیر شدن در فعالیت های اجتماعی می تواند از انزوای اجتماعی و تنهایی جلوگیری کند که با خطرات بالاتر زوال شناختی و بیماری آلزایمر مرتبط است.

  • مشکلات شنوایی را درمان کنید.

کاهش و  مشکلات شنوایی در سالمندان ممکن است بر خطر شناخت و زوال عقل در افراد مسن تأثیر بگذارد و تعامل با دیگران را دشوارتر کند. گوش های خود را از صداهای بلند محافظت کنید تا از کم شنوایی جلوگیری کنید و در صورت نیاز از سمعک استفاده کنید.

  • مراقب سلامت روحی و جسمی خود باشید.

 این شامل انجام غربالگری های بهداشتی توصیه شده، مدیریت مشکلات سلامت مزمن مانند افسردگی یا کلسترول بالا و بررسی منظم با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی است.

  • خوب بخوابید.

خوب خوابیدن هم برای ذهن و هم برای بدن شما مهم است. سعی کنید هر شب هفت تا هشت ساعت بخوابید. اگر به اندازه کافی نمی خوابید، بد می خوابید یا فکر می کنید ممکن است اختلال خواب داشته باشید، با پزشک خود صحبت کنید. به شما پیشنهاد میدیم، مقاله «« مشکلات خواب در افراد سالمند »» را که قبلا منتشر کردیم را برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

…::: مقاله پیشنهادی : 0 تا 100 دیابت در سالمندان :::…

محققان نمی توانند به طور قطعی بگویند که آیا ایجاد تغییرات در شیوه زندگی بالا از زوال عقل محافظت می کند یا خیر، اما این تغییرات برای سلامتی شما مفید است و همه بخشی از انتخاب های سالم با افزایش سن هستند.

…::: مقاله پیشنهادی : مزایای استخدام پرستار سالمند در منزل چیست؟ :::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند کرج، پرستار بیمار کرج و پرستار کودک کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *