حفظ سلامت کودکان در مدرسه

در دنیای پرمشغله امروز، اهمیت توجه به سلامت کودکان بیش از پیش احساس می‌شود. بیماری‌های مختلف، استرس‌های ناشی از تحصیل و تغییرات اجتماعی، همگی می‌توانند بر سلامت کودکان تاثیر بگذارند. از این‌رو، آشنایی با نکات کلیدی برای حفظ سلامت کودکان در مدرسه، می‌تواند نقش موثری در رشد و بالندگی آن‌ها ایفا کند. این مقاله توسط شرکت اعزام پرستار در کرج دنیای آرامش متخصص استخدام پرستار کودک در کرج تهیه شده است و در آن 10 نکته طلایی برای حفظ سلامت کودکان در مدرسه بررسی شده است.

حفظ سلامت کودکان درمدرسه

10 نکته برای حفظ سلامت کودکان درمدرسه

حتی در بهترین حالت، بچه های ما هر روز در معرض میکروب ها هستند و این یکی از چالش های دوران کودکی محسوب می شود. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که آنها با بچه های دیگر در مدرسه، زمین بازی یا ورزش دور هم جمع می شوند. والدین می توانند با پیروی از 10 نکته ما برای سالم ماندن در مدرسه (و هر جای دیگر) به کاهش روزهای بیماری و تقویت سیستم ایمنی فرزندانشان کمک کنند.

…::: مطلب پیشنهادی: بیماری های شایع در مدرسه بشناسید! :::…

  1. خواب کافی داشته باشید

    اهمیت خواب در کودکان بسیار بالاست. یک برنامه منظم قبل از خواب برای سلامت کودک شما مهم است. کودکان در مهدکودک تا کلاس ششم باید بین 9 تا 11 ساعت بخوابند. کیفیت خواب به طور مستقیم با رفتار، عادات غذایی و توانایی مقابله با عفونت ها مرتبط است. کم خوابی میل به غذاهای ناسالم را افزایش می دهد و اغلب منجر به نوسانات خلقی، کج خلقی و افزایش خطر عفونت می شود.

  2. روزانه ورزش کنید

    به کودک خود کمک کنید حداقل 60 دقیقه در روز ورزش کند. فعالیت بدنی کودکان به آنها کمک می کند تا:

  • بهتر بخوابید
  • با عفونت مبارزه کنید
  • در کل سالم تر باشید
  • رفتار آنها را بهبود بخشد
  • استرس را بهتر مدیریت کنید
  • بهبود عملکرد در مدرسه
  1. زمان استفاده از گوشی را کاهش دهید

    هر زمان استفاده از گوشی یا کامپیوتر که با تکالیف مرتبط نباشد باید به دو ساعت در روز یا کمتر محدود شود و شامل تلفن، تلویزیون، تبلت، بازی های ویدیویی و رایانه می شود. نور ساطع شده از صفحه نمایش می تواند سطح ملاتونین را کاهش دهد، خوابیدن را دشوارتر کرده و می تواند ریتم شبانه روزی بدن را مختل کند.

  1. عادات غذایی سالم را تمرین کنید

    تغذیه کودک در تمام دوران مهم است. سلامت فرزندتان را با صبحانه، ناهار و شام مغذی همراه با هیدراتاسیون کافی در طول روز تقویت کنید.

یک صبحانه سالم که شامل پروتئین، لبنیات و غلات کامل است، ارتباط مستقیمی با رفتارهای مثبت در طول روز دارد و توانایی کودک شما را برای تمرکز و تمرکز بهبود می بخشد.

یک ناهار مغذی شامل گوشت بدون چربی، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات است

روز را با یک شام خانوادگی تکمیل کنید. صرف وعده های غذایی با خانواده باعث سلامت و رفاه بهتر می شود. این می تواند به جلوگیری از خستگی، بهبود خلق و خو، کمک به هضم و حفظ وزن و بهبود عملکرد مغز کمک کند

انتخاب نوشیدنی های سالم مانند آب و شیر را تبلیغ کنید. نوشیدنی های شیرین شده با قند و کافئین را محدود یا حذف کنید. کافئین می تواند ضربان قلب و فشار خون کودک شما را افزایش دهد، خواب را مختل کند و باعث عصبی شدن و تحریک پذیری شود.

…::: مطلب پیشنهادی: بهترین غذای برای مدرسه کودک :::…

  1. در مورد واکسیناسیون ها به روز باشید

    دریافت واکسن آنفولانزا و واکسن کووید-19 اهمیت ویژه ای دارد. واکسن کووید-۱۹ اکنون برای همه افراد بالای ۶ ماه، از جمله کودکان زیر ۵ سال، در دسترس است. با تداوم ظهور انواع و زیر متغیرهای جدید، محافظت در برابر عفونت و بیماری شدید اهمیت ویژه ای دارد.

  2. شستن مکرر دست ها برای کاهش انتشار میکروب ها

    به کودک خود بیاموزید که آهنگ تولدت مبارک را دو بار (حدود 20 ثانیه) هنگام شستشو بخواند. هنگامی که شستن دست ها امکان پذیر نیست، مطمئن شوید که کودکتان ضدعفونی کننده دست داشته باشد. به آنها بیاموزید که دست ها را از صورت خود دور نگه دارند و در بازو یا شانه خود سرفه یا عطسه کنند.

  1. ماسک زدن را در مدرسه در نظر بگیرید

    آکادمی اطفال و مراکز آمریکا توصیه می کنند که همه افراد بالای 2 سال – بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون – در مدرسه از ماسک استفاده کنند. دلایل خوبی برای پوشاندن وجود دارد، از جمله پیشگیری از عفونت های تنفسی فصلی. راهنمایی بیشتر در کتاب بازی بازگشت به مدرسه COVID-19 از دانشکده بهداشت عمومی مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا ارائه شده است.

  1. به کودک خود کمک کنید تا با استرس و اضطراب مقابله کند

    مدرسه، ورزش و رسانه های اجتماعی همگی می توانند منبع استرس و اضطراب کودک شما باشند. استفاده آنها از رسانه های اجتماعی را زیر نظر داشته باشید و خطوط ارتباطی را باز نگه دارید تا بتوانید قلدری یا سایر منابع استرس یا اضطراب را در مدرسه شناسایی کنید.

  1. ایمنی مناسب کوله پشتی را ارتقا دهید

    کوله پشتی سنگین می تواند باعث درد گردن، شانه و کمر شود. یک کوله پشتی خوب تهیه کنید که دارای دو بند و بالشتک باشد. یک کوله پشتی کامل نباید بیش از 10 درصد وزن کودک شما باشد.

  1. یک مدرسه یا ورزش فیزیکی را برنامه ریزی کنید

    قانون نبراسکا ایجاب می کند که بچه ها قبل از مهدکودک و کلاس هفتم یک دوره فیزیکی مدرسه را بگذرانند، اما ما توصیه می کنیم که آنها را سالانه برنامه ریزی کنید. تمرینات فیزیکی مدرسه و ورزش راهی برای نظارت بر رشد، رشد و سلامت کودک شما در هر سال است. با افزایش سن کودکان، یک برنامه فیزیکی سالانه به مسائلی مانند سلامت روان، آلرژی در کودکان، سلامت جسمی و آسم در کودکان نیز می پردازد. اطمینان حاصل کنید که معاینات بینایی و شنوایی نیز بخشی از بازدیدهای سالانه فرزند شما هستند. اختلالات بینایی و شنوایی می تواند منجر به مشکلات رفتاری شود و بر یادگیری و رشد تأثیر بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *