لیست ورزش ها و فعالیت های بدنی برای سالمندان

فعالیت بدنی هر حرکت بدنی است که توسط عضلات اسکلتی با استفاده از انرژی ایجاد می شود. این شامل فعالیت هایی است که عضلات شما را حرکت می دهد. ورزش نوع خاصی از فعالیت بدنی است. برنامه ریزی شده، ساختارمند و تکراری است. هدف آن بهبود یا حفظ آمادگی جسمانی است. این مقاله توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل کرج همراه با تخصص پرستار سالمند در منزل کرج تهیه شده است و در ادامه ورزش برای سالمندان در منزل . محیط بیرون از خانه را برای شما جمع آور کرده است.

بنر مقاله لیست ورزش ها و فعالیت های بدنی برای سالمندان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

فعالیت بدنی برای افراد مسن

داشتن فعالیت بدنی سالمندان منظم یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای سلامتی خود در بزرگسالی (65 سال و بالاتر) انجام دهید. درد کمتر، خلق و خوی بهتر و خطر کمتر ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله مزایای سلامتی ناشی از فعالیت است. می تواند زندگی روزمره شما را بهتر کند، بنابراین آسان تر است:

  • کارهای روزمره مانند کارهای خانه و خرید را انجام دهید.
  • با افزایش سن، مستقل بمانید.
  • با نوه ها همراه باشید.
…:::: مقاله پیشنهادی : بهترین ایده های سرگرمی برای سالمندان :::…

سالمندان به چه میزان فعالیت نیاز دارند؟

روی حرکت بیشتر و کمتر نشستن در طول روز تمرکز کنید. همیشه به یاد داشته باشید که برخی از فعالیت ها بهتر از هیچ است. قبل از شروع فعالیت بدنی با پزشک خود مشورت کنید. اگر 65 سال یا بیشتر دارید، به طور کلی تناسب اندام دارید و شرایط سلامتی محدودی ندارید، می توانید این توصیه ها را دنبال کنید:

  • حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت با شدت متوسط ​​مانند پیاده روی سریع یا هر چیزی که ضربان قلب شما را تندتر می کند، حساب می شود.
  • حداقل 2 روز در هفته فعالیت هایی برای تقویت عضلات انجام دهید.
  • حرکات کششی و فعالیت‌هایی را برای بهبود تعادل مانند ایستادن روی یک پا ترکیب کنید.
…:::: مقاله پیشنهادی : ماساژ درمانی در سالمندان :::…

انواع فعالیت های بدنی برای سالمندان

  • پیاده روی

پیاده روی یک ورزش عالی برای کمک به ساختن سلامت استخوان های شما است و برای قلب شما نیز مفید است. حداقل چهار بار در هفته 30 دقیقه در روز را هدف قرار دهید. اگر نگران آسیب دیدن خود در مسیرهای پیاده روی ناهموار یا ترک خورده هستید، تردمیل یک جایگزین عالی است. به شما پیشنهاد میکنیم مقاله «« فواید پیاده روی برای سالمندان »» را که قبلا منتشر کردیم را مطالعه کنید.

  • شنا کردن

ورزش در آب تأثیر روی مفاصل را کاهش می دهد، که آن را به گزینه ای محبوب برای افرادی که از آرتروز رنج می برند تبدیل می کند. شنا می تواند به بهبود سلامت قلب و عروق و قدرت عضلانی شما کمک کند و رباط ها و تاندون های شما را نیز تقویت کند. پیشنهاد میکنیم مقاله «« فواید شنا و آب درمانی برای سالمندان »» را که قبلا منتشر کردیم را برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

یوگا نه تنها سلامت جسمانی شما را بهبود می بخشد، بلکه به دلیل خواص آرامش بخش مدیتیشن حرکات و کشش های مختلف به کاهش استرس در سالمندان نیز کمک می کند. این یک تمرین کم تاثیر است که می تواند تعادل، قدرت، جریان تنفسی و انعطاف پذیری عضلات شما را بهبود بخشد، به خصوص زمانی که آن را چندین بار در هفته انجام دهید.

  • تنیس

بهبود هماهنگی دست و چشم، استحکام استخوان و تعادل از جمله فواید بازی تنیس است. دویدن در جهات مختلف، انتقال وزن بدن از پا به پا، و تاب دادن راکت با بازوها به کل بدن یک تمرین عالی می دهد.

  • گلف

گلف یک تمرین عالی برای حرکت دادن مفاصل شما به دلیل حرکاتی است که هنگام چرخاندن چماق در دامنه وسیعی از حرکت درگیر می شود. بازی گلف همچنین گردش خون شما را فعال می کند که قلب شما را تشویق می کند تا کارآمدتر کار کند و به ساخت عضلات کمک کند.

  • فوتبال پیاده روی

درست است – دویدن مجاز نیست! فوتبال پیاده روی راهی عالی برای شرکت در یک ورزش تیمی است که دوست دارید و در عین حال استرس روی مفاصل و خطر آسیب را به حداقل می رساند.

…:::: مقاله پیشنهادی :راه‌های بهبود کیفیت زندگی سالمندان :::…

*همیشه بهترین کار این است که با پزشک خود برای برنامه ای که به بهترین وجه با نیازهای فردی شما سازگار است، مشورت کنید. به یاد داشته باشید که همیشه برنامه تمرینی خود را از سطح پایین شروع کنید و به آرامی پیشرفت کنید ،  به خصوص اگر مدت زیادی است که ورزش نکرده اید. ورزش خیلی شدید و خیلی سریع ممکن است خطر آسیب دیدگی شما را افزایش دهد.

…:::: حتما مطالعه کنید : فعالیت های بدنی فصل بهار برای سالمندان ::::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و آماده استخدام پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *