محیط زیست مناسب سالمندان

یک ابتکار توسط سازمان بهداشت جهانی در سال 2006 منجر به معرفی جوامع سازگار با سن شد که به ایجاد محیطی برای در نظر گرفتن نگرانی  ها و رفاه کلی افراد در گروه سنی 65+ کمک می‌کرد. جامعه ای که به بزرگان خود احترام بگذارد و معتقد باشد که آنها در زندگی خود دارای سهم و نظر مساوی هستند، مطمئناً موفق خواهند شد. کیفیت زندگی در درجه اول با مشارکت فعال و تامین نیازهای امنیتی سالمندان تعیین می شود.

اگر می خواهید روند پیری سالمندتان تا حد امکان نرم و طبیعی باشد، باید محیطی را برای او فراهم کنید که قدردانش باشد و از آن غمگین نشود. اکنون زمان جبران تمام فداکاری های آنهاست. والدین سالخورده را نباید سربار تلقی کرد. این مقاله توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل کرج همراه با تخصص پرستار سالمند در منزل کرج تهیه شده است و در آن محیط زیست مناسب سالمندان در خانه و جامعه  را مورد بررسی قرار داده است. لطفا تا انتها همراه ما باشید.

بنر مقاله محیط زیست مناسب سالمندان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

یکی دیگر از چالش های سالمندان پیدا کردن یا ساختن محیط زیست مناسب میباشد. در کل یادگیری پذیرش و پذیرفتن پیری با چهره ای خندان، به بیان استعاری، می تواند با تغذیه سالم و عادات سبک زندگی، همراه با بهینه سازی محیط شما ارتقا یابد. در حال حاضر، آلودگی شهرها با گرم شدن کره زمین و انتشار کربن در حال افزایش است. از این رو، تثبیت محیط داخلی خانه با کاشت گیاهان داخل خانه برای ارتقای طراوت، پرهیز از سیگار و به حداقل رساندن تمام عوامل محیطی که می تواند به هر طریقی شرایط سلامتی شما را بدتر کند، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

محیط های سازگار با سن پیری

ویژگی های شخصی و ساختار ژنتیکی ما را مستعد شرایط و بیماری های خاصی با افزایش سن می کند. چیزی که باید در نظر داشته باشیم این است که محیطی که در آن زندگی می کنیم سلامت و رفاه کلی ما را نیز تعیین می کند. ایمنی بالا ممکن است شجاعانه‌تر از ضعف ایمنی یک فرد شکننده، به دلیل محیط ناخوشایند و ناسالم اطراف شما، با چالش‌های سلامتی مقابله کند.

سالمندی اغلب با درماندگی و تنهایی سالمندان همراه است، اما مطالعات نشان داده است که افراد مسن اگر اراده لازم برای حفظ و مبارزه با شرایط خود را داشته باشند، می توانند طولانی تر زندگی کنند. محیط‌های سازگار با سن با هدف کمک به سالمندان شما ایجاد شده است که در شرایط مناسب بمانند و روح آنها را با نزدیک شدن به مرگ شاد نگه دارند و آنها را در فعالیت‌های تعاملی و مشارکتی درگیر نگه دارند. هدف این خدمات مراقبت از سالمندان ایجاد یک محیط امن، ایمن، قابل دسترس، معقول و حمایتی است که حول محور مراقبت و کمک شخصی، تفریح ​​و همراهی، انجام وظایف و تسهیل خدمات حمل و نقل متمرکز است. ارتقای سلامتی هدف اصلی همراه با پیشگیری از شرایطی است که ممکن است مسائل موجود را بدتر کند. این کمک می کند تا حس هدف و روحیه خاصی در بین افراد مسن زنده بماند.

نمونه هایی از محیط های سازگار برای سالمندان

  • مسکن:

    جابجایی یک مسئله برای افراد مسن است و برای این منظور، مسکن ایمن، مطمئن و با طراحی خوب در مجاورت فروشگاه‌های رفاه، عاملی برای بسیاری از بزرگسالان است. قرار گرفتن در محیطی که حمایت کننده است به القای احساس مقبولیت اجتماعی کمک می کند.

  • مشارکت اجتماعی:

    به منظور فعال نگه داشتن شهروند سالمند، مشارکت دادن آنها در تجارب فرهنگی و دانش افزا می تواند از رفتن آنها به افسردگی در سالمندان یا انزوای اجتماعی جلوگیری کند.

  • محل کار:

    اغلب شهروندان مسن در هنگام استخدام مورد تبعیض قرار می گیرند. ایجاد نیروی کار باتجربه و حفظ کارمندان مسن‌تر می‌تواند به شرکت شما کمک کند و تضمین می‌کند که هر یک از فرصت‌های شغلی برابر برخوردار شوند.

 

سرزندگی این محیط های سازگار با دوران سالمندی

اساساً این طبیعت بشری است که با افراد مسن با رسوایی و بی احترامی رفتار کند زیرا آنها تمایل به وابسته شدن دارند و حس همبستگی خود را از دست می دهند. آنها به دلیل سن خود مجبور به نگرش تبعیض آمیز یا تعصب جنسیتی هستند. کمک به ایجاد محیطی که نیازهای سالمندی را به شیوه‌ای متواضعانه و محترمانه برآورده می‌کند، به سالمندان کمک می‌کند آخرین سال‌های زندگی خود را در آرامش زندگی کنند. تجربه افراد سالمند بسیار با ارزش است و باید با مراقبت از آنها به هر نحو ممکن احترام و احترام قائل شد.

نکاتی برای ایجاد یک محیط حمایتی برای سالمندان

“محیط آماده” برای تسهیل استقلال و اکتشاف طراحی شده است. هنگام طراحی یک محیط برای بزرگسالان مسن تر، دشوار است که بدانید از کجا شروع کنید. این نکات ساده را در ذهن داشته باشید:

  • محیطی که برای سالمندان آماده شده زیبا و دلنشین است. کسانی که در جامعه مراقبت زندگی می کنند می توانند به انتخاب یا اهدای آثار هنری زیبا برای نمایش کمک کنند. و آنها را می توان هر ماه یا بیشتر تغییر داد تا مناطق پر از جذابیت باقی بماند. از نمایشگرهای تعاملی، مانند یک چمدان پر از سوغات سفر، می توان برای دعوت به کاوش و گفتگو استفاده کرد. تا حد امکان طبیعت را به داخل بیاورید و منطقه را با گیاهانی پر کنید که بزرگترها می توانند از آنها مراقبت کنند.
  • یک محیط آماده برای سالمندان آزادی حرکت و فعالیت را تسهیل می کند. تنقلات و نوشیدنی ها را به گونه ای ارائه دهید که افراد را تشویق کند تا به خودشان کمک کنند. موادی مانند لوازم نظافت، قوطی‌های آبیاری، و لباس‌های تا شده در دسترس هستند، به طوری که بزرگان تغییر می‌کنند تا به شیوه‌های معناداری به جامعه کمک کنند. سالمندان برای لذت بردن از زیبایی طبیعت و ورزش به فضای باز دسترسی دارند.
  • یک محیط آماده برای سالمندان سرشار از فرصت‌هایی برای تعامل و اجتماعی شدن معنادار است. مواد کاربردی متناسب با سرگرمی ها و علایق سالمندان 24 ساعته در دسترس هستند. مواد به شکلی جذاب در قفسه‌های باز که برای ویلچر قابل دسترسی هستند نمایش داده می‌شوند. نشانه‌های بصری برای دعوت از افراد به استفاده از موادی مانند «لطفا کفش‌ها را برق بندازید» یا «لطفا به نوشیدنی خود کمک کنید». پیشنهاد میکنیم مقاله «« سرگرم کردن سالمندان »» را مطالعه کنید.
  • یک محیط آماده برای سالمندان سازماندهی شده، منظم و تمیز است. مبلمان باید طوری چیده شوند که فضای کافی برای جابجایی، حمل مواد و قرار دادن آن روی میزها وجود داشته باشد. محیط بی نظم است. هیچ گونه علائم، لوازم، مواد یا تجهیزات کارکنان نباید قابل مشاهده باشد. فقط موادی که نیازهای اجتماعی، عاطفی، شناختی یا معنوی فرد را پشتیبانی می کند در محیط است.
  • یک محیط آماده برای بزرگسالان مسن تر شامل نشانه های بینایی، شنوایی، لامسه و بویایی برای حمایت از اختلال حافظه است. به عنوان مثال، نشانه های راهیابی مانند علائم کنتراست بالا و نشانه ها برای همه مقاصد ارائه شده است. اتاق‌های خواب با نام شخص با حروف بزرگ و عکس بزرگ فردی که او می‌شناسد مشخص می‌شود. پیشنهاد میکنیم مقاله «« مشکلات شنوایی در سالمندان »» را مطالعه کنید.

با برخی تغییرات ساده و ارزان، می توان هر محیطی را برای حمایت از استقلال، آزادی، انتخاب و علایق بزرگان تغییر داد.

…::: مقاله پیشنهادی : راه‌های بهبود کیفیت زندگی سالمندان :::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و آماده استخدام پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.