بهبود کیفیت زندگی سالمندان

اینکه چگونه ما به عنوان اعضای خانواده و دوستان، عزیزان سالمند خود را درک می کنیم و برای آنها ارزش قائلیم، و اینکه آنها چگونه خود را درک می کنند و برای خود ارزش قائل هستند، تأثیر عمده ای بر سلامت روان، جسمی و روحی آنها دارد. بنابراین چه کاری می توانیم انجام دهیم تا به بهبود کیفیت زندگی سالمندان و عزیزان بزرگترمان کمک کنیم؟ چگونه می توانیم به بهبود کیفیت زندگی سالمندان کمک کنیم؟ در زیر به چند روش اشاره خواهیم کرد.

این مقاله توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل کرج همراه با تخصص پرستار سالمند در منزل کرج تهیه شده است، لطفا تا انتها همراه ما باشید.

بنر مقاله بهبود کیفیت زندگی سالمندان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print
فهرست محتوا: مخفی کن
…::: مقاله پیشنهادی : محیط زیست مناسب سالمندان :::…

روش های بهبود کیفیت زندگی سالمندان

  1. یک حس هدف ایجاد کنید

 مطالعات نشان داده است که سالمندان با احساس هدف ، کمتر در معرض آسیب های شناختی، حملات قلبی و سکته مغزی هستند و احتمال بیشتری دارد که عمر طولانی تری داشته باشند. چرا؟ زیرا فعالیت بدنی بیشتری دارند، بهتر از خود مراقبت می کنند و کمتر مستعد استرس هستند. یادگیری چیزهای جدید سلامت مغز را بهبود می بخشد. فعالیت بدنی  سالمندان ناتوانی جسمی را کند می کند و گاهی اوقات معکوس می کند.

مهم نیست که چه سنی دارد، ما به احساس هدف، تعلق و ارزشمند بودن نیاز داریم. سالمندان اغلب به دلیل نداشتن چیزهای زیادی برای ارائه به اندازه جوانی خود نادیده گرفته می شوند، و متأسفانه، این نگرش توسط خود سالمندان اتخاذ می شود. سالمندان از نظر دانش، عشق و خلاقیت چیزهای زیادی برای دادن دارند، اما باید احساس کنند که مورد احترام و مشارکت هستند تا با دیگران به اشتراک بگذارند.

  1. علائم افسردگی در سالمندان

سالمندان به ویژه در معرض افسردگی هستند. این می تواند ناشی از از دست دادن نقش مراقبت از کودک، از دست دادن شغل از طریق بازنشستگی، نقل مکان از خانه به جامعه بازنشستگی، بیماری یا درد مزمن، مرگ همسر یا دوستان نزدیک، از دست دادن استقلال، داروها، بیماری، یا اختلال شناختی باشد.

افسردگی یک اختلال جدی و ناتوان کننده است که بخشی طبیعی از پیری نیست. خانواده و دوستان باید یکی از عزیزان سالخورده را تشویق کنند که اگر افسرده به نظر می رسند به دنبال درمان باشند.

  1. مفید بودن در کارهای روزانه

اگر می خواهید به بزرگسالان ارشد خود کمک کنید تا هدف خود را پیدا کنند، آنها را به کار ببندید! آنها احتمالاً تمام زندگی خود را صرف تعریف خود با آنچه انجام می دهند و کمک کرده اند، کرده اند. لازم نیست چیزی بیشتر از کمک به پختن غذا، نگهداری از نوه، مراقبت از حیوان خانگی، مراقبت از باغ، تا کردن لباس های شسته شده، یا کمک در خرید کردن باشد. اگر آنها قادر به انجام آن هستند، همیشه این کار را برای آنها انجام ندهید.

  1. برای بهبود کیفیت زندگی سالمندان ارتباط برقرار کنید

تنهایی در سالمندان (یکی از دلایل اصلی افسردگی) اغلب با افزایش سن همراه است و لازم نیست سن شما بالای 65 سال باشد تا اثرات آن را احساس کنید.

البته، ارتباط منظم با خانواده و دوستان تا حدودی رایج است، اما سالمندان باید به دنبال فرصت هایی برای تعامل با افراد جدید در اطراف خود باشند. یک مطالعه نشان داد که فقط احوالپرسی با همسایه درصد افراد احساس تنهایی را به نصف کاهش می دهد. آنها را تشویق کنید تا با دنیای خارج از خانه خود ارتباط برقرار کنند. به آنها پیشنهاد دهید به گروهی با علایق مشابه بپیوندند.

  1. در حرکت فیزیکی بمانید

ارتباط بین سلامت عاطفی و جسمی به خوبی ثابت شده است. حتی ورزش خفیف نه تنها توانایی های فیزیکی را برای انجام فعالیت های روزمره زندگی ایجاد می کند و حفظ می کند، بلکه باعث ایجاد غرور، اعتماد به نفس و افزایش احساس استقلال می شود که همه اینها برای احساس خوب زندگی ضروری هستند.

  1. در حرکت ذهنی بمانید

سالمندان می توانند اهدافی مانند یادگیری یک سرگرمی جدید یا سفر به مکان جدیدی ایجاد کنند. آنها باید در مورد علایق و فعالیت هایی که به آنها احساس هدف می دهد فکر کنند و آنها را بیشتر بررسی کنند.

خانواده و دوستان می توانند با فراخوانی دانش و تجربه ای که سالمندان خود در طول عمر جمع آوری کرده اند کمک کنند. نظر آنها را جویا شوید. آنها را تشویق کنید تا در مورد آنچه از سر گذرانده اند صحبت کنند.

…::: حتما مطالعه کنید : 7ایده برای سرگرم کردن سالمندان :::…

12 روش برتر برای بهبود کیفیت زندگی سالمندان

بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که بسیاری از ما سال ها منتظر آن هستیم. به لطف پیشرفت در مراقبت های پزشکی، ما به طور متوسط طولانی تر از همیشه زندگی می کنیم بنابراین باید بیشتر تحرک داشته باشیم. امابرای برای سالمندان چه کنیم؟

تحرک در خانهحمل و نقل در دسترسبا وعده های غذایی مغذی حمایت کنیدشبکه های پشتیبانی رفاه
ارتباطات اجتماعیمحرک های ذهنیفعالیت در دسترسحس هدف
تعاملات حیواناتزمان در فضای بازپشتیبانی مالیتجربیات فرهنگی
…::: حتما مطالعه کنید : وظایف پرستار سالمند در منزل چیست؟ :::…
  1. تحرک در خانه

اگر با مسائلی شروع کنیم که پاسخ دهندگان به مطالعه مرکز تحقیقاتی پیو به عنوان عامل اصلی به خطر انداختن کیفیت زندگی در زندگی بعدی اشاره کردند، باید به اصول اساسی زندگی راحت نگاه کنیم: سلامتی و تحرک فیزیکی.

اگرچه مدیریت درد و سلامت جسمانی تا حد زیادی در محدوده متخصصان مراقبت های بهداشتی قرار دارد، اما سازگاری های زیادی وجود دارد که اعضای خانواده، مراقبان یا دوستان می توانند برای کمک به افراد مسن احساس راحتی بیشتری داشته باشند و درد قابل پیشگیری را کاهش دهند.

انجام تنظیمات در خانه می تواند تضمین کند که افراد مجبور نیستند هنگام انجام کارهای روزانه مانند شستن، پخت و پز و غیره بیش از حد تلاش کنند یا به خود فشار بیاورند. این می‌تواند به معنای چیدمان وسایل و اثاثیه باشد که در دسترس باشد، به وسایل در دسترس تغییر دهید یا وسایل کمک حرکتی را برای گشت و گذار ایمن و آسان در خانه تهیه کنید.

ایجاد یک محیط راحت در داخل خانه تضمین می کند که فضای امنی است که باید باشد، بنابراین سالمندان ساکن می توانند به سادگی استراحت کنند و از اوقات فراغت خود لذت ببرند.

  1. حمل و نقل در دسترس

یکی دیگر از ملاحظات کلیدی در مورد تحرک، حمل و نقل است. از آنجایی که دولت‌ها به طور فزاینده‌ای از گزینه‌های حمل‌ونقل با بودجه عمومی محروم می‌شوند، رفت‌وآمد افراد مسن، خواه به منظور دیدن عزیزان، مشارکت در جامعه محلی، یا صرفاً برای موارد ضروری باشد، سخت‌تر می‌شود. خرید مواد غذایی و قرارهای پزشکی.

ارائه گزینه های حمل و نقل به یک فرد سالمند می تواند تفاوت زیادی در کیفیت زندگی آنها ایجاد کند، به این معنی که آنها مجبور نیستند برای رسیدن به مکان هایی که باید بروند به تاکسی های گران قیمت یا رانندگی بالقوه ناراحت کننده اعتماد کنند. از آنجایی که مجوز حمل و نقل عمومی رایگان اکنون با سن بازنشستگی مرتبط شده است، این حمایت زودتر ضروری می شود.

بسیاری از کشورهای جهان به گونه‌ای ساخته شده‌اند که خودرو محور باشند، زیرا امکان انتخاب گزینه‌های زیادی در کنار رانندگی را ندارند. با این حال، جزر و مد به تدریج شروع به تغییر می کند و دولت ها متوجه می شوند که مزایای سرمایه گذاری در حمل و نقل عمومی بیشتر از معایب کوتاه مدت آن است. ساخت حمل‌ونقل عمومی می‌تواند در کوتاه‌مدت پرهزینه باشد، و همچنین به طور بالقوه اختلالاتی مانند کارهای ساختمانی ایجاد می‌کند، اما از نظر مالی مزایای بلندمدت قابل توجهی دارد.

عکس تحرک سالمندان در خانه
  1. با وعده های غذایی مغذی حمایت کنید

هنگامی که تحرک یک فرد محدود است، انجام کارهای روزانه که سبک زندگی سالمی را حفظ می کند، دشوار است. یکی از این کارها آشپزی است.

در سال‌های آخر زندگی، ساعت‌های ایستادن بالای اجاق گاز می‌تواند به بدن فشار وارد کند و انرژی بیشتری از آنچه ممکن است ارزشمند به نظر برسد، نیاز دارد. این می تواند باعث شود افراد به وعده های غذایی آماده و راه حل های سریع اعتماد کنند که ممکن است همیشه کاملاً مغذی نباشند.

حمایت از آشپزی می تواند در حصول اطمینان از اینکه یک فرد مسن هنوز هم می تواند از غذاهای خانگی و مزایای سلامتی یک رژیم غذایی متعادل لذت ببرد بسیار ارزشمند باشد. چه این به معنای کمک به تهیه غذا، ارائه وعده های غذایی یا به اشتراک گذاشتن دستور العمل های ساده باشد، می تواند برای کیفیت زندگی یک فرد مسن تفاوت ایجاد کند.

  1. شبکه های پشتیبانی رفاه

با این حال، این فقط سلامت جسمانی نیست. این که به کیفیت زندگی یک فرد مسن کمک می کند – سلامت روان نیز بسیار مهم است. و متأسفانه، سلامت روان ضعیف در افراد مسن شایع است.

این امر، فراهم کردن شبکه‌های حمایتی سلامت برای سالمندان، هم از طریق سازمان‌ها و هم در داخل جوامع یا خانواده‌ها، حیاتی می‌سازد تا اطمینان حاصل شود که آن‌ها به حمایت سلامت روان – یا فقط یک گوش شنوا – دسترسی دارند، خواه دسترسی به توصیه‌های پزشکی را داشته باشند یا نه.

…::: حتما مطالعه کنید : معرفی راهکارهای بهبود کیفیت زندگی سالمندان :::…
بنر سلامت روان در سالمندان
  1. ارتباطات اجتماعی

یکی از رایج ترین مشکلات سلامت روانی که سالمندان با آن مواجه هستند، انزوای اجتماعی است.

با این حال، افراد مسن‌تر در مقایسه با کسانی که نیاز به صحبت کردن دارند، 5.5 برابر بیشتر احتمال دارد که اغلب تنها باشند، به این معنی که صرفاً یک دوست خوب یا عضو خانواده برای یک فرد مسن‌تر هستند. می تواند تفاوت زیادی در کیفیت زندگی آنها ایجاد کند.

علاوه بر این، تشویق عزیزتان به شرکت در کلاس‌ها یا گروه‌های اجتماعی واقعاً می‌تواند به تقویت حلقه‌های اجتماعی آنها و جلوگیری از احساس انزوا کمک کند. برای سالمندان بسیار مهم است که در منطقه خود شبکه ای از دوستان نزدیک داشته باشند تا بتوانند به طور منظم با مردم تعامل داشته باشند.

با این حال، با رواج ارتباطات آنلاین، آنها اکنون می توانند از سهولت تماس ویدیویی با اعضای خانواده و پیوستن به گروه ها به صورت آنلاین نیز لذت ببرند تا زمانی که ممکن است حوصله ترک خانه را نداشته باشند، در ارتباط باقی بمانند.

  1. محرک های ذهنی

یکی از مؤلفه‌های کلیدی سلامت روان برای افراد مسن، حفظ چابکی ذهنی است. همانطور که همه ما می دانیم، مغز یک عضله است – شاید مهمترین عضله در بدن.

یکی از شایع ترین عوارض پیری، از دست دادن حافظه است، چه در موارد خفیف و چه در شرایط شدیدتر مانند زوال عقل، که از هر 14 فرد بالای 65 سال یک نفر را مبتلا می کند.

درگیر شدن با محرک های ذهنی می تواند به حفظ عملکرد سالم مغز کمک کند و از این علائم پیری جلوگیری کند یا به تاخیر بیاندازد. خواه از طریق پازل، مسائل ریاضی یا نمایش های مسابقه ای باشد، فعالیت های تحریک کننده ذهنی ارتباطات جدید بین سلول های عصبی را تحریک می کند، “پلاستیسیته” عصبی را ایجاد می کند و از از دست دادن سلول در آینده جلوگیری می کند.

  1. فعالیت در دسترس

در حالی که با افزایش سن ممکن است احساس خستگی و در برخی موارد ضعیف‌تر کنیم، اما فعال بودن همچنان برای حفظ سلامت جسمی و روانی در زندگی بعدی حیاتی است. دستورالعمل های دولتی توصیه می کند که افراد مسن 150 دقیقه فعالیت با شدت متوسط در هفته و همچنین دو بار در هفته ورزش های تقویتی انجام دهند.

چه برای پیاده روی ملایم، چه تمرین یوگا یا شنا، فعال بودن راه طولانی را به سمت حفظ انعطاف پذیری، چابکی و قدرت می برد، که به نوبه خود از درد، درد و صدمات جلوگیری می کند.

تناسب اندام خوب همچنین می تواند کارهای روزانه را از خرید تا مسافرت گرفته تا معاشرت با دوستان کم کند.

…::: حتما مطالعه کنید : فواید یوگا در سالمندان :::…
بنر فواید یوگا در سالمندان
  1. احساس هدف

صرف نظر از سن، یکی از اصلی ترین جنبه های ایجاد یک کیفیت خوب زندگی، داشتن حس هدف است. همانطور که به مراحل بعدی زندگی می رسیم، ممکن است تعریف این موضوع سخت تر شود، زیرا بخش هایی از خودمان که زمانی غرور و هدف را از آنها می گرفتیم، مانند شغل یا خانواده، مسئولیت های کمتری را به خود اختصاص می دهند.

اما، برای کسانی که بازنشسته هستند، یا اعضای خانواده ای ندارند که از آنها مراقبت کنند، این حس هدف هنوز مهم است. اگرچه ممکن است دیگر تحت فشار کار و مراقبت کار نکنید، اما انجام کاری برای دیگران یا برای جامعه خود می تواند عمیقاً رضایت بخش باشد.

فراهم کردن فرصت هایی برای پرورش این حس هدف – چه داوطلبانه در یک موسسه خیریه محلی، چه مربیگری برای جوانان یا باغبانی، می تواند کیفیت زندگی سالمندان را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

در واقع، این نه تنها مزایای عاطفی دارد، بلکه فواید فیزیولوژیکی نیز دارد. همانطور که Chicago Tribune گزارش می‌دهد، «ده‌ها مطالعه نشان داده‌اند که سالمندان با احساس هدف در زندگی، کمتر به بیماری آلزایمر، اختلالات شناختی خفیف، ناتوانی‌ها، حملات قلبی یا سکته مغزی مبتلا می‌شوند و بیشتر از افراد بدون این مشکل زندگی می‌کنند. نوعی انگیزه اساسی.»

  1. تجربیات فرهنگی

به راحتی می توان اهمیت فرهنگ را در زندگی ما نادیده گرفت، با این تصور که داشتن یک تجربه فرهنگی به معنای رفتن به یک گالری هنری یا موزه است. اما در واقعیت، فرهنگ گسترده است و بسیاری از رسانه‌ها و سرگرمی‌هایی را که در طول زندگی‌مان با آن‌ها مواجه می‌شویم، در بر می‌گیرد.

با این حال، با افزایش سن و اغلب کمتر تحرک، ممکن است به راحتی وسوسه شویم که در خانه بمانیم، یا همچنان با همان محصولات فرهنگی که همیشه داشته‌ایم درگیر شویم – تماشای همان نوع برنامه‌های تلویزیونی، خواندن همان مجلات، و به زودی.

اما، برای ایجاد حس الهام، ما را به فکر خلاق و تقویت روحیه نگه دارید، مخلوط کردن تجربیات فرهنگی خود در زندگی بعدی مهم است. بنابراین، هر از گاهی، به تماشای یک فیلم جدید می رویم

فیلم، یا بازدید از یک مکان جدید می تواند برای یک فرد مسن بسیار نیروبخش باشد.

  1. حمایت مالی

البته، انجام این کار اغلب با یک برچسب قیمت همراه است – و نه قیمتی که هر فرد مسن توانایی پرداخت آن را داشته باشد. در واقع، افراد مسن در صورت داشتن مشکلات مالی که مانع از انجام کارهایی که می خواهند انجام دهند، 2.3 برابر بیشتر از افرادی که مانع مشابهی ندارند، احساس تنهایی می کنند.

به همین دلیل، حمایت مالی در مراحل بعدی زندگی همچنان مهم است.

با کاهش حقوق بازنشستگی و شرایط اقتصادی که پس‌انداز را سخت‌تر می‌کند، افراد مسن می‌توانند بدون کسب درآمد زندگی خود را ادامه دهند و این می‌تواند پیامدهای شدید و گسترده‌ای از فرصت‌های اجتماعی گرفته تا توانایی حضور در قرار ملاقات‌های پزشکی داشته باشد. بیشتر.

به منظور حمایت از سالمندان برای برخورداری از بهترین کیفیت زندگی ممکن در سال های آخر زندگی، راهنمایی آنها در جهت مشاوره و حمایت مالی می تواند بسیار ارزشمند باشد.

  1. زمان در خارج از منزل

پس از تقریباً دو سال قرنطینه، همه ما ارزش واقعی بودن در فضای باز را درک کرده‌ایم. ویتامین D حاصل از نور خورشید خلق و خوی ما را تقویت می کند، هوای تازه سلامت ما را بهبود می بخشد، ورزش ما را خوش اندام می کند و برخورد با افراد دیگر مطمئناً به ما اجازه می دهد در ذهن همیشگی خود باقی بمانیم!

اما، برای افراد مسن‌تر با مشکلات حرکتی، دسترسی به فضای باز می‌تواند مشکل باشد. بنابراین، کمک به آنها برای انجام این کار با سازماندهی حمل و نقل با استفاده آسان، حیاتی است.

هیچ چیز مانند چند ساعت آرام در فضای باز وجود ندارد که به ما یک تنظیم مجدد خوب بدهد، و این چیزی است که افراد مسن نباید از آن حذف شوند.

  1. تعامل با حیوانات

بنابراین، اجازه دهید با یک یادداشت مثبت پایان دهیم. در حالی که ممکن است لوکس به نظر برسد، تعامل با حیوانات خانگی می تواند تأثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی افراد مسن داشته باشد.

صاحبان حیوانات خانگی تمایل دارند قلب سالم تری داشته باشند، سیستم ایمنی قوی تری داشته باشند و چالش های سلامت روانی کمتری را تجربه کنند. این تا حدودی به دلیل افزایش ورزش در هنگام مراقبت از حیواناتی مانند سگ است، بلکه به دلیل ماهیت تقویت کننده خلق و خوی تعامل ما با حیواناتی است که دوستشان داریم.

در واقع، مطالعه ای در مجله تغذیه برای سالمندان نشان داد که طیف وسیعی از عوامل مانند غذا خوردن، ورزش، وضعیت تغذیه و عوامل خطر خاص قلبی عروقی در میان سالمندان 60 سال و بالاتر که از حیوانات خانگی مراقبت می کردند، بهبود یافته است!

و منطقی است – بالاخره، چه کسی بعد از یک روز مراقبت از یک گربه یا سگ پرانرژی و مهربان احساس شادی و روحیه بیشتری نخواهد داشت؟

واقعیت این است که عواملی که به کیفیت زندگی خوب برای سالمندان کمک می‌کنند، تفاوتی با سایر گروه‌های سنی بزرگسالان ندارند – به سادگی موانع تجربه این عوامل افزایش می‌یابد.

عکس سالمندان با حیوان خانگی
…::: حتما مطالعه کنید : نکات مهم در روانشناسی سالمندان :::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و آماده استخدام پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *