فعالیت بدنی سالمندان

فعالیت بدنی در دوران سالمندی بسیار حائز اهمیت و کمک کننده نسبت به مابقی رده های سنی است چرا که هم از نظر فیزیکی کمک کننده است، هم از نظر روحی میتواند به سالمندان کمک کند چرا که با فعالیت بدنی و ورزش علاوه بر سلامتی میتواند جزو اوقات فراغت سالمندان نیز محسوب شود. اما مناسب ترین ورزش برای سالمندان کدامند؟ این مقاله که توسط شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار سالمند در کرج تهیه شده است و در این ادامه 10 مورد از ورزش های مناسب سالمندان را به شما معرفی میکنیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد، لطفا تا انتها همراه ما باشید.

بنر مقاله فعالیت های بدنی سالمندان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

هیچ چیزی مانند احساس رضایت شخصی و رفاقت در هنگام ورزش یا انجام یک ورزش گروهی با گروهی از افراد وجود ندارد. با افزایش سن، بسیاری از ما نسبت به خطر آسیب بیشتر آگاه و آگاه می شویم، به خصوص وقتی بدن و سطح تناسب اندام ما تغییر می کند.

بنابراین، کدام ورزش‌ها برای سالمندان مناسب است؟ طیف وسیعی از گزینه ها در دسترس است، اما در نهایت به فرد و اهداف شخصی آنها بستگی دارد.

وزارت بهداشت فدرال ترکیبی از چهار فعالیت اصلی را برای کمک به حفظ سلامتی شما توصیه می کند:

  1. فعالیت های متوسط – برای قلب، ریه ها و رگ های خونی
  2. فعالیت های قدرتی – برای کمک به حفظ استحکام استخوان
  3. فعالیت های انعطاف پذیر – برای کمک به حرکت آسان تر
  4. متعادل کردن فعالیت ها – برای بهبود تعادل و کمک به جلوگیری از سقوط.

همیشه بهتر است قبل از شروع هر رژیم ورزشی یا فعالیت ورزشی جدید با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که انجام آن برای شما بی خطر است.

…:::: حتما مطالعه کنید : فواید ماساژ درمانی در سالمندان ::::…

10 ورزش برای سالمندان

  1. پیاده روی

پیاده روی یک ورزش عالی برای کمک به ساختن سلامت استخوان های شما است – و برای قلب شما نیز مفید است. چرا یک گروه از دوستان را جمع نمی کنیم و با هم حرکت نمی کنیم؟ شما ورزش خود را در طول روز انجام خواهید داد – و همچنین کمی معاشرت! حداقل چهار بار در هفته 30 دقیقه در روز را هدف قرار دهید. اگر نگران آسیب دیدن خود در مسیرهای پیاده روی ناهموار یا ترک خورده هستید، تردمیل یک جایگزین عالی است. به شما پیشنهاد میکنیم مقاله «« فواید پیاده روی برای سالمندان »» را که قبلا منتشر کردیم را مطالعه کنید.

  1. شنا کردن

ورزش در آب تأثیر روی مفاصل را کاهش می دهد، که آن را به گزینه ای محبوب برای افرادی که از آرتروز رنج می برند تبدیل می کند. شنا می تواند به بهبود سلامت قلب و عروق و قدرت عضلانی شما کمک کند و رباط ها و تاندون های شما را نیز تقویت کند. اگر می‌خواهید شدت ورزش را افزایش دهید، می‌توانید هنگام شنا از باله بپوشید یا از وزنه‌های پا استفاده کنید، زیرا مقاومت بیشتری می‌دهند و باعث می‌شوند عضلات شما سخت‌تر کار کنند. پیشنهاد میکنیم مقاله «« فواید شنا و آب درمانی برای سالمندان »» را که قبلا منتشر کردیم را برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

  1. تای چی

تای چی یک فعالیت کم تاثیر است و شامل حرکات ملایم است. هیچ تجهیزات شیکی مورد نیاز نیست، بنابراین شروع به کار آسان است. هنگام انجام تای چی، ماهیچه های شما معمولا به جای سفت شدن، شل هستند، مفاصل به طور کامل کشیده یا خم نمی شوند و بافت های همبند کشیده نمی شوند. این بدان معنی است که شما انعطاف پذیری و قدرت عضلانی خود را بدون وارد کردن فشار زیاد به بدن خود بهبود می بخشید. تای چی همچنین می تواند به بهبود تعادل شما کمک کند که خطر سقوط شما را کاهش می دهد.

  1. یوگا در سالمندان

یوگا نه تنها سلامت جسمانی شما را بهبود می بخشد، بلکه به دلیل خواص آرامش بخش مدیتیشن حرکات و کشش های مختلف به کاهش استرس در سالمندان نیز کمک می کند و بر روی سلامت روان در سالمندان تاثیر به سزایی دارد. این یک تمرین کم تاثیر است که می تواند تعادل، قدرت، جریان تنفسی و انعطاف پذیری عضلات شما را بهبود بخشد، به خصوص زمانی که آن را چندین بار در هفته انجام دهید.

  1. رقصیدن

اگر می خواهید ورزش کنید، ممکن است از آن لذت ببرید، درست است؟ رقصیدن یکی از لذت بخش ترین راه ها برای تمرین کامل بدن است. می تواند سطح انرژی را بهبود بخشد، خطر بیماری قلبی را کاهش دهد، حافظه و خلق و خو را بهبود بخشد و تعادل شما را بهبود بخشد. اگر تعادل و توانایی های محدودی دارید، می توانید رقص روی صندلی را امتحان کنید که یک تمرین نشسته است، یا رقص خطی که تاثیر و استرس کمتری بر مفاصل شما وارد می کند.

  1. تنیس

بهبود هماهنگی دست و چشم، استحکام استخوان و تعادل از جمله فواید بازی تنیس است. دویدن در جهات مختلف، انتقال وزن بدن از پا به پا، و تاب دادن راکت با بازوها به کل بدن یک تمرین عالی می دهد. تنیس به طور معمول سرعت بیشتری نسبت به سایر ورزش‌ها دارد، بنابراین اگر اولین بار است که بازی می‌کنید، شروع آن بسیار مهم است.

  1. گلف

گلف یک تمرین عالی برای حرکت دادن مفاصل شما به دلیل حرکاتی است که هنگام چرخاندن چماق در دامنه وسیعی از حرکت درگیر می شود. بازی گلف همچنین گردش خون شما را فعال می کند که قلب شما را تشویق می کند تا کارآمدتر کار کند و به ساخت عضلات کمک کند. در حالی که این یک ورزش پر انرژی نیست، اما تمام آن تاب خوردن، قرار دادن و بیدار شدن در اطراف مسیر واقعاً افزایش می یابد. علاوه بر این، جنبه اجتماعی و تمرکز درگیر در بازی نیز به بهبود تمرکز و سلامت کلی شما کمک می کند.

فوتبال پیاده روی راهی عالی برای شرکت در یک ورزش تیمی است که دوست دارید و در عین حال استرس روی مفاصل و خطر آسیب را به حداقل می رساند.

  1. کاسه چمن

کاسه های چمنی تعادل و هماهنگی را تقویت می کنند و به دلیل وزن کاسه ها و میزان پیاده روی، تمرین خوبی است. همچنین یک ورزش اجتماعی عالی است که باعث رشد مهارت ها، بهبود سلامت روانی و رقابت دوستانه می شود. همچنین اگر خم شدن و بلند کردن فشار زیادی به کمر یا زانوهای شما وارد می کند، وسایل کمکی زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا کاسه های خود را بردارید. به شما پیشنهاد میکنیم مقاله ای که قبلا منتشر کردیم در مورد زانو درد در سالمندان را برای اطلاعات دقیق تر مطالعه کنید.

  1. کروکت

برای یک فعالیت ورزشی بسیار سبک تر، کروکت بهانه ای عالی برای بیرون رفتن و ورزش با سرعت خود است. ممکن است این شدیدترین تمرینی نباشد که تا به حال داشته اید، اما مانند شطرنج، این بازی از نظر ذهنی بسیار محرک است و شامل تفکر زیادی برای حل این موضوع است.

  1. فوتبال پیاده روی

درست است – دویدن مجاز نیست! فوتبال پیاده روی راهی عالی برای شرکت در یک ورزش تیمی است که دوست دارید و در عین حال استرس روی مفاصل و خطر آسیب را به حداقل می رساند. ورزش کم تاثیر می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، کاهش فشار خون و بهبود تحرک کمک کند. به علاوه، مولفه کار تیمی باعث ایجاد یک فعالیت اجتماعی عالی می شود.

…:::: مقاله پیشنهادی ما به شما : بهترین راه های سرگرم کردن سالمندان چیست؟ ::::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.