پیشگیری از افسردگی در سالمندان

افسردگی یکی از مشکلات روحی و جسمی شایع در سالمندان است که ممکن است به طور قابل توجهی کیفیت زندگی آنان را تحت تأثیر قرار دهد. در سنین پیری، تجربه تغییرات جسمی، اجتماعی، و روانی متعدد می‌تواند به عنوان عللی موثر در بروز افسردگی مطرح شود و همین موضوعات باعث شده تا افسردگی به یکی از بیماری های شایع در سالمندان در دنیای امروز تبدیل شود. این مقاله توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل کرج همراه با تخصص پرستار سالمند در منزل کرج تهیه شده است و به معرفی راهکارهای مؤثر پیشگیری از افسردگی در جامعه سالمندان می‌پردازد. در ادامه با ما همراه باشید تا با شناخت بهتری از این مسئله و استفاده از راهکارهای مناسب، به بهبود کیفیت زندگی سالمندان کمک کنیم و از بروز افسردگی در این گروه ارزشمند جامعه جلوگیری نماییم.

بنر مقاله پیشگیری از افسردگی در سالمندان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

12 راه ساده برای پیشگیری از افسردگی در سالمندان

اگر افسرده هستید، ممکن است حوصله انجام کاری یا دیدن کسی را نداشته باشید. اما انزوا فقط افسردگی را بدتر می‌کند، بنابراین باید زمان تنهایی را محدود کنید و سعی کنید با دیگران ارتباط برقرار کنید.

…::: مقاله پیشنهادی : مراقبت معنوی از سالمندان را جدی بگیرید :::…
  • در فعالیت های اجتماعی معنادار شرکت کنید

به یک گروه فعالیت ارشد بپیوندید؛ می تواند به کاهش احساس انزوا کمک کند. پیشنهاد میکنم مقاله «« بهترین راه‌ها برای اوقات فراغت سالمندان »» را که قبلا منتشر کردیم را مطالعه کنید.

انجام تمرینات بدنی ملایم (مانند پیاده روی، یوگا، تای چی)

برنامه های ورزشی گروهی از انزوا و کاهش عملکرد جلوگیری می کند. پیشنهاد میکنیم مقاله «« لیست ورزش ها و فعالیت های بدنی برای سالمندان »» را در زمینه حتما مطالعه کنید.

  • کمی آفتاب بگیرید

فقط همیشه در خانه نمانید. بیرون رفتن زیر نور خورشید می تواند خلق و خوی را روشن کند.

  • یک سرگرمی یا علاقه جدید پیدا کنید

مراقبت از حیوان خانگی را در نظر بگیرید. آنها می توانند همراهی عالی برای سالمندان ایجاد کنند و احساس تنهایی سالمندان را کاهش دهند. این مقاله «« سرگرم کردن سالمندان »» را که قبلا منتشر کردیم را به شما پیشنهاد میکنم.

  • از یک رژیم غذایی متعادل استفاده کنید

تغذیه سالم برای سلامت روان در سالمندان مهم است. یک لیست غذا برای سالمندان داشته باشید که دارای مقدار زیادی میوه، سبزیجات و پروتئین سالم باشد و غذاهای بسیار فرآوری شده را محدود کنید. یک رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند به شما کمک کند احساس انرژی بیشتری داشته باشید و واضح فکر کنید. 

  • خواب کافی داشته باشید

مشکلات خواب در افراد سالمند می تواند افسردگی را بدتر کند. با پرهیز از الکل و کافئین، داشتن یک برنامه منظم خواب و بیداری و اطمینان از اینکه اتاق خواب شما تاریک، ساکت و خنک است، می توان به کیفیت بهتر خواب دست یافت.

  • به آنها کمک کنید با خانواده و دوستان خود ارتباط برقرار کنند

روابط اجتماعی به سالمندان کمک می کند تا احساس حمایت کنند. با این حال، زمانی که فردی بیمار است یا نمی تواند اغلب از خانه خارج شود، حفظ ارتباطات چالش برانگیزتر می شود. راه های دیگری برای ارتباط با دوستان به دوست خود نشان دهید. می‌توانید با رسانه‌های اجتماعی به محبوب خود راه‌اندازی کنید یا نحوه برقراری تماس تلفنی ویدیویی را به او آموزش دهید. زمانی که فرد مورد علاقه شما با کسی که دوستش دارد تماس می گیرد، خلق و خوی آنی بهبود می یابد.

معاشرت می‌تواند در سال‌های طلایی چالش‌برانگیزتر شود، به‌ویژه برای افراد مسن که با مشکلات سلامتی جدی زندگی می‌کنند. انواع مختلفی از شرایط سلامت مرتبط با سن وجود دارد که می تواند زندگی مستقل را برای سالمندان چالش برانگیزتر کند. با این حال، اگر خانواده‌هایشان مراقبت‌های خانگی حرفه‌ای را انتخاب کنند، رسیدگی به بسیاری از چالش‌هایی که با آن‌ها روبرو هستند، آسان‌تر است. شما می توانید به مراقبان ماهر آموزش دیده تکیه کنید تا عزیزتان را در حین پیری در جای خود ایمن و راحت نگه دارند.

  • ایجاد حس هدف

سالمندان همچنین زمانی که برای کسی مهم نیستند بیشتر مستعد افسردگی هستند. به عزیزتان کمک کنید راهی برای کمک به جامعه پیدا کند. والدین شما می توانند برای سربازان نامه بنویسند، به یک دانش آموز جوان آموزش دهند یا حتی به حیوانات خانگی پناهگاه حیوانات حمام کنند. انجام کاری برای دیگران می تواند به فرد مورد علاقه شما کمک کند تا تمرکز خود را از مشکلات خود دور کند.

افسردگی که زود تشخیص داده می شود، قبل از اینکه تأثیر قابل توجهی داشته باشد، قابل درمان است. به دنبال نشانه هایی باشید که فرد مورد علاقه شما مشکلی دارد، مانند خستگی بیش از حد یا بدخلقی. سالمندان مبتلا به افسردگی زودرس ممکن است غذای خود را انتخاب کنند یا پرخوری کنند. مشاهده این علائم نشانگر خوبی است که باید از عزیزتان بخواهید با پزشک صحبت کند تا بفهمد چه درمان هایی می تواند از یک مورد بدتر افسردگی جلوگیری کند.

  • آنها را از خانه بیرون کنید

اگر تا به حال بیش از چند روز را در داخل خانه گذرانده اید، می دانید که تب کابین واقعی است. سالمندانی که منزوی می شوند بیشتر احتمال دارد علائم افسردگی را تجربه کنند. مراقبی را ترتیب دهید که عزیزتان را به مکان‌های محلی که از آن لذت می‌برد، مانند رستوران‌ها و تئاترها ببرد. مراقب همچنین می تواند عزیز شما را برای پیاده روی به بیرون ببرد.

  • قرار گرفتن در معرض اخبار منفی را محدود کنید

ممکن است فرد مورد علاقه شما از اینکه در راس آنچه در دنیا رخ می دهد، لذت ببرد. با این حال، بسیاری از پیش‌بینی‌های خبری مملو از عذاب و تاریکی هستند که می‌تواند باعث شود به نظر برسد هیچ چیز درست پیش نمی‌رود. پیشنهاد کنید مدت زمانی را که دوستتان صرف تماشای اخبار می‌کند به دوره‌های کوتاهی در طول روز محدود کنید و به او بگویید که هیچ ایرادی ندارد که فقط نکات مهم رویدادهای خبری مثبت را که هر روز اتفاق می‌افتد تماشا کند.

  • ورزش منظم را تشویق کنید

ورزش چندین کار را برای کاهش افسردگی انجام می دهد. در طول ورزش، بدن اندورفین ترشح می کند که خلق و خو را تقویت می کند. جریان خون به مغز نیز می تواند واکنش های احساسی فرد را افزایش دهد. مطمئن شوید که فرد مورد علاقه شما حداقل 30 دقیقه در روز ورزش می کند تا سلامت عاطفی او را تقویت کند.

…::: مقاله پیشنهادی : نکات مهم روانشناسی سالمندان :::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند کرج، پرستار بیمار کرج و پرستار کودک کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.